Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
  • 1 BOT LAP 51
  • 2 HAM + 1.524
  • 3 VET + 11.739
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 BOT + 3.658
  • 3 VER + 4.696
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
  • 1 HAM LAP 78
  • 2 VET + 2.602
  • 3 BOT + 3.162
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VET + 3.658
  • 3 LEC + 4.696
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun

F1-stand

  • 1 HAM 162
  • 2 BOT 133
  • 3 VET 100
VT1 vr 21 jun 11:00 12:30
VT2 vr 21 jun 15:00 16:30
VT3 za 22 jun 12:00 13:00
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Frankrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Pirelli heeft geen idee wat de juiste strategie voor GP Japan is

Een éénstopper, of misschien toch wel een tweestopper? Nadat het circuit van Suzuka op vrijdagmiddag een rubbervreter bleek te zijn voor de 2018-banden van Pirelli, zitten verschillende teams met de handen in het haar voor wat betreft de strategie voor zondag.

Ook de Italiaanse bandenfabrikant zelf heeft geen idee welke kant het opvalt tijdens de Grand Prix van Japan. Pirelli koos ervoor om de medium, de soft en de supersoft te verschepen naar het land van de rijzende zon.

Pirelli-baas Mario Isola blikt terug op het verloop van de kwalificatie, om daarna in te spelen op de vraagtekens die men heeft voor morgen. "Onder wisselende weersomstandigheden is het nooit eenvoudig om de juiste call te maken. Uiteindelijk bleek het vroeg rijden in Q3, op de supersoft, de beste beslissing."

"Het is lastig om de perfecte strategie voor de race te voorspellen. Het lijkt erop dat het droog blijft. Teams zullen proberen om de wedstrijd af te werken met slechts één pitstop, maar de baanomstandigheden kunnen dat onmogelijk maken."

"Drie wagens binnen de top tien starten op de soft, er kan een vierde bij komen", weet Isola. Lewis Hamilton, Valtteri Bottas en Romain Grosjean, die zich respectievelijk als eerste, tweede en vijfde kwalificeerden, reden in Q2 op softs. Door de gridstraf van Esteban Ocon is Charles Leclerc, die een vrije bandenkeuze heeft, gepromoveerd naar startplaats tien.

"Zodoende kunnen er interessante verschillen zijn tussen de verscheidene strategieën. Elk van de drie droogweerbanden kunnen een rol gaan spelen in de race. Aan de kwalificatie zullen ze niet veel hebben, maar de teams hebben in de trainingen in elk geval veel data kunnen verzamelen om wat betreft het gedrag van de droogweerbanden", besluit de rubberbaas.

Check hieronder hoeveel sets elke coureur tot dusver heeft gebruikt en hoeveel er nog over zijn.