Ondanks dat Pirelli nog weinig informatie heeft over de tweede race op het circuit van Bahrein, waar men op een semi oval-circuit gaat rijden, heeft men voor de zachtere compounds gekozen. In 2019 kozen de Italianen nog voor de hardste aanpak, maar dit jaar heeft men gekozen voor een stapje zachter. De ietwat zachtere compounds moeten volgens Pirelli F1-baas Mario Isola zorgen voor meer spektakel: "We zijn nog in afwachting van wat data, maar toch hebben we gekozen voor een zachtere compound in Bahrein. Dit gaat de teams hopelijk meer strategische keuzes opleveren." Pirelli heeft besloten om de hardste compound in Milaan te laten staan, omdat deze vorig jaar door de coureurs niet werd gebruikt. De meerderheid van de coureurs koos voor een twee-stopsstrategie in 2019 en daarom gaat men er bij Pirelli vanuit dat het beter is om een stapje zachter aan het raceweekend in 2020 te beginnen. Ook gaan de Italianen er vanuit dat het rubber sterk genoeg moet zijn voor de tweede race in Bahrein. Doordat de coureurs dan constant op hoge snelheid zullen rijden, zal dat automatisch nog meer vragen van de banden. Isola lijkt zich daar echter weinig zorgen over te maken: "We zien vooral de tweede race in Bahrein als een grote uitdaging, daar weten we namelijk nog niet veel van. Tijdens de vrije trainingen zullen we pas de data binnen krijgen, aangezien alleen de informatie vanuit de simulator niet voldoet." De coureurs krijgen in Bahrein daarnaast de eerste kans om met een 2021-compound van Pirelli te rijden. Eerder werd er in Portugal al getest, maar toen wisten de teams niet precies welke banden ze aan het testen waren. Aankomende vrijdag kunnen de coureurs in beide trainingssessies aan de slag met de C3-compound voor 2021. Deze band is iets steviger gemaakt, om zodoende nog meer zekerheid aan de teams te kunnen bieden. Compounds Grand Prix Bahrein 2020 Hard (C2) Medium (C3) Soft (C4)
Meest gelezen