Pirelli waagt dat toch ten zeerste te betwijfelen. Van alle logische strategieën wijst de Italiaanse bandenfabrikant een start op de medium banden aan als langzaamste route naar de finish. Wisselen naar zachte banden is daarbij überhaupt geen optie. Daarbij zou de bandenslijtage niet meer te controleren zijn. Een start op de gele banden wordt daarom gevolgd door een tweede stint op de harde banden, zo redeneert men. Een start op de zachte banden kan leiden tot een snellere sprint naar de finish, stelt Pirelli. Daarbij hebben de coureurs nog de keuze om een eenstopper af te werken (van softs naar harde banden) of een tweestopper (soft-medium-soft). Eerstgenoemde éénstopper is in theorie het snelste.
De gehele top vijf start vandaag echter op de medium banden, dus die teams zullen iets weten wat Pirelli over het hoofd heeft gezien. Bij Ferrari, dat Charles Leclerc verrassend naar de vierde startplek zag rijden, sprak met nadrukkelijk over de medium compound als 'de beste band'. Juist of niet, voor Verstappen maakt dat misschien niet eens zoveel uit. Iedereen om hem heen start op de gele banden, de eerste coureurs die starten op het zachte rubber spelen normaal gesproken geen rol in de strijd om de plaatsen vooraan. Het uitblijven van regen maakt dat ook op dat vlak er strategisch gezien minder mogelijk is in de jacht op een eerste overwinning van het seizoen.
Meest gelezen