Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 nieuws

Pirelli verdedigt traag opwarmende banden: "Teams hebben uitgebreid kunnen testen"

In 2018 klaagden de teams dat de Pirelli-banden te snel oververhitten, waardoor de coureurs niet lang op volle kracht konden pushen. De Italiaanse bandenleverancier nam de feedback mee in haar bandendesign voor het seizoen 2019, maar ironisch genoeg hebben veel teams het dit seizoen lastig om het rubber op een goede temperatuur te krijgen. Pirelli weigert het boetekleed aan te trekken en meent dat de teams dit al langer weten dan vandaag.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

De focus lag tijdens de ontwikkeling van de banden voor het huidige seizoen volgens Mario Isola, Motorsport Racing Manager bij Pirelli, op het verminderen van de snelheid waarmee het Formule 1-rubber oververhit.

"Nu we zes races hebben gehad, kunnen we uit onze data concluderen dat de banden minder snel oververhitten en dat er minder snel blisters op de banden ontstaan. Wat dat betreft zijn we tevreden met het werk dat we hebben geleverd", aldus de Italiaan.

Ironisch genoeg lijkt de introductie van nieuwe band van Pirelli, zeker op het gebied van temperatuur, averechts te werken. Isola vindt echter niet dat Pirelli iets valt aan te rekenen.

"We zien aan de data dat het dit jaar inderdaad wat langer duurt om de banden op een goede werktemperatuur te krijgen, maar het kan niet het geval zijn dat de teams daar pas in Australië achter zijn gekomen", vervolgt de bandenman.

"Ik denk niet dat we de teams problemen hebben bezorgd. De banden zijn ieder jaar weer wat anders en in de aanloop naar dit seizoen hebben de teams, net zoals voorgaande jaren, de nieuwe banden uitgebreid kunnen testen."

"In november waren er twee testdagen in Abu Dhabi, waar alle teams onder perfectie condities zowel de banden van het seizoen 2018 als het seizoen 2019 konden testen, zodat de werking van de banden meteen met elkaar kond worden vergeleken. De teams hebben dus genoeg data over de verschillen tussen de banden kunnen verzamelen", concludeert Isola.

0 reacties

    Breaking Massaontslag na miljoenenverlies voor Aston Martin