De fans zullen er weinig van hebben gemerkt, maar Pirelli had voor ieder Grand Prix-weekend in 2023 toch echt de keuze uit zes bandencompounds. Tijdens iedere race voorziet de leverancier de teams van drie compounds, in de range van C0 tot en met C5. De C0 was in feite het hardste rubber uit 2022, die als back-up fungeerde indien de nieuw ontwikkelde compound, de C1, kwalitatief niet goed genoeg was.
Pirelli onthult nu dat de C0 volgend jaar niet meer gebruikt zal worden. Het Italiaanse merk weet ook al welke compounds ze meenemen naar de eerste drie races in Bahrein, Saoedi-Arabië en Australië. "Alle vijf de compounds die zijn goedgekeurd voor 2024, de C0 is officieel geschrapt, worden in de beginfase van het seizoen gebruikt. De banden voor de races in Bahrein en Saoedi-Arabië blijven gelijk ten opzichte van 2023. Het circuit in Sakhir, Bahrein, is een van de lastigste van het jaar, dus daar worden de C1, C2 en C3 ingezet."
"Tijdens de GP van Saoedi-Arabië zijn de banden een stapje zachter met de C2, C3 en C4", gaat het bericht verder. "In Australië rijden de teams en coureurs op de C3, C4 en C5. De coureurs krijgen tijdens de testdagen in Bahrein, van 21 tot 23 februari 2024, de kans om alle compounds te testen."
Anderen bekeken ook:
Bij winst van Verstappen, Piastri, Norris of een andere favoriet in Saoedi-Arabië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!