Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

Kwalificatie

  • 1 BOT 1:02.939
  • 2 HAM 1:02.951
  • 3 VER 1:03.477
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
aut Uitslag Quali
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Circuit Zandvoort

Pirelli wil geen kombocht in Circuit Zandvoort voor GP Nederland

Eén van de belangrijkste aanpassingen die Circuit Zandvoort heeft aangekondigd om de Formule 1 Grand Prix daar in mei 2020 aantrekkelijk te maken, stuit op verzet vanuit bandenleverancier Pirelli.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Om tijdens de Formule 1 Grand Prix van Nederland het gebruik van DRS al voor de (laatste) Arie Luyendijkbocht mogelijk te maken, wil Circuit Zandvoort hier een kombocht van maken. De banking zou daarbij een hoek van wel achttien graden kunnen krijgen.

Volgens de sportief directeur van Pirelli, Mario Isola, is dat echter onwenselijk: "Ik wil liever die banking niet. We zoeken dit nu precies uit, maar zo'n kombocht zorgt voor veel meer belasting op de banden. Dan moeten we de bandenspanning verhogen, maar dat is weer niet goed voor het rijden op de rest van de baan."

De extra druk die ontstaat door de banking zou de kans op gevaarlijke situaties met betrekking tot de banden kunnen vergroten. Dit bleek tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten op de Indianapolis Motor Speedway, waar zelfs veertien van de twintig auto's niet startten omdat rubberleverancier Michelin de veiligheid niet kon garanderen.

Voorspel en win

Wie wint de Grand Prix van Canada 2019?

Speel mee en win een Max Verstappen cap.

Speel mee

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP van Nederland nieuws

Het laatste nieuws over de Grand Prix van Nederland vind je hier

12 reacties