Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Pirelli wil ook na 2019 door in de Formule 1

Sinds 2011 is Pirelli de hofleverancier van de banden in de Formule 1. Het huidige contract loopt nog tot en met 2019 maar de bandenfabrikant wil nu al om de tafel met Liberty Media voor een nieuw contract.

Daarmee lijkt er voorlopig nog geen einde te komen aan het tijdperk van Pirelli in de Formule 1. Motorsportbaas Mario Isola laat tegenover F1 Fanatics dan ook weten dat Pirelli zo snel mogelijk in gesprek wil over een verlenging van het huidige contract. "Natuurlijk moet eerst het inschrijvingsproces worden doorlopen waarbij zowel de FIA als de Formule 1 is betrokken. Ik ben ervan overtuigd dat we zeer binnenkort gaan onderhandelen over een nieuw contract." Isola ziet de gesprekken met Liberty Media positief tegemoet aangezien volgens hem de verstandhouding met sportief directeur Ross Brawn uitstekend is.

"In 2010 was Ross hoofd van de Tyre Working Group waar we toen veel gesprekken mee hebben gevoerd. Bij Liberty Media heeft hij een team van mensen die met hem samenwerken. Daar hebben wij een goed contact mee. Als ze data nodig hebben voor analyses voor de toekomen, dan werken we samen." Een onderwerp wat in ieder geval op de agenda komt te staan, zijn de testdagen en dan vooral de invulling daarvan. Op dit moment zijn er 25 testdagen per jaar maar Pirelli vindt dit eigenlijk nog niet voldoende. "Natuurlijk willen we meer omdat we dan een nog beter product kunnen leveren. Helaas wordt dat lastig met de huidige F1-kalender. Wel willen we graag dat alle teams een sessie krijgen zoals nu ook al het geval is, dat werkt het beste. Daarnaast willen we graag de test na de GP van Abu Dhabi behouden. Daar verzamelen we namelijk veel data voor het volgende seizoen. Nu kunnen we deze data analyseren en hoeven we geen keuzes te maken op basis van ons gevoel."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi