Antonio Felix da Costa startte de race vanaf poleposition, Nyck de Vries ving de race aan vanaf plek vier en schoof meteen op naar een podiumpositie ten koste van Porsche-coureur Andre Lotterer. Na een straf startte de andere Nederlander, Robin Frijns, vanaf de tweeëntwintigste plaats. De openingsfase verliep voor Formule E-begrippen vervolgens vrij rustig en De Vries nam meteen afstand van de nummer vier, totdat hij in zijn zevende ronde plots een straf aan zijn broek kreeg. De Sneker had namelijk volgens de wedstrijdleiding te veel energie gebruikt, waarna hij werd getrakteerd op een drive through penalty en hij onder toeziend oog van onder andere Toto Wolff terugviel naar de 23e en voorlaatste plaats. Halverwege de race lag Antonio Felix da Costa vooraan het veld, gevolgd door Maximilian Guenther en Andre Lotterer. Regerend kampioen Jean Eric Vergne kende in zijn DS Techeetah een puike openingsfase en maakte een indrukwekkende opmars van plek elf naar plek vier. In de tweede helft van de race ontvouwde zich een waar titatengevecht om de leiding tussen DS Techeetah-coureur Da Costa en BMW-coureur Guenther. Met behulp van Attack Mode wisten de twee elkaar keer op keer in te halen, terwijl Vergne – inmiddels op plek drie – zijn opmars voortzette. Uiteindelijk trok Da Costa aan het langste eind en liet hij Guenther achter zich, terwijl teamgenoot Vergne zijn opmars kracht bij bleef zetten en met nog tien minuten op de klok Guenther inhaalde en de tweede plaats veroverde. Zouden we dan een gevecht tussen twee teamgenoten krijgen voor de overwinning? Nee, is het antwoord. Da Costa reed onbedreigd naar de overwinning in Marrakesh, Vergne wist Guenther net niet van zich af te houden en finishte derde. De Vries maakte na zijn straf nog een mooie opmars, maar bleef steken op de elfde plaats, één plek voor Frijns, die ook nog flink wat terrein goed had weten te maken tijdens de race.
Meest gelezen