Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
04 d 04:20:21
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Porsche was dichtbij Formule 1-terugkeer: "Hadden de motor al klaarliggen"

Het had niet veel gescheeld of Porsche was als motorleverancier in de Formule 1 gestapt, zo geeft de vice-president van de motorsportafdeling toe.

Porsche, dat onderdeel uitmaakt van de Volkswagen Group, kwam eerder van 1957 tot en met 1964 en in 1991 uit in de Formule 1. De Duitse autofabrikant stond recent op het punt de Formule 1 wederom in te treden als motorleverancier, zij het niet dat de hoogste bazen toch besloten om op de elektrische tour te gaan. "We waren heel dichtbij", zo geeft Fritz Enzinger, vicepresident van de motorsportafdeling van Porsche aan in gesprek met het Duitse Speed Week : "Toen het bestuur van de Volkswagen Group in 2017 besloot dat Porsche een race-motor moest ontwikkelen , hadden we er niet alleen al een ontwikkeld, maar we hadden er zelfs al een klaar liggen", zo geeft de Duitser toe. "Daarna hebben we aan tafel gezeten tijdens de vergaderingen over de nieuwe motorregels, waar ook de FIA en Liberty Media aanwezig waren. Toch heeft de Volkswagen Group besloten om de focus te verleggen naar elektrische raceklasses", al betekende dat niet dat de ontwikkeling van de 1.6 liter V6-motor voor niks was geweest, zo erkent Enzinger. "De motor lag al op de testbank, maar uiteindelijk hebben we enkele componenten en processen uiteindelijk ook kunnen gebruiken bij de ontwikkeling van de bolide voor de Formule E", aldus de vicepresident.

x
Revanche Verstappen aast op Suzuka-achtige revanche: "Laatste push"