Vanaf de vierde positie begon Max Verstappen aan de GP van Japan. De Nederlander had een goede start en pakte direct Daniel Ricciardo. In de eerste ronde was het vervolgens Sebastian Vettel die het volgende slachtoffer was. De Ferrari-coureur kampte weer met technische problemen. Na een korte safety car periode vanwege een crash van Sainz begon Max Verstappen als tweede aan de herstart. In de openingsfase maakte Max dankbaar gebruik van de buffer die Ocon vormde richting Ricciardo en Bottas. Met een kleine seconde per ronde liep de Red Bull-coureur uit op dit tweetal. Marcus Ericsson crashte in zijn Sauber en zorgde voor een virtual safetycar. Direct na deze VSC wisten Ricciardo en Bottas voorbij te gaan aan Ocon, waarmee de buffer voor Verstappen verdwenen was. Langzaam maar zeker bouwde Max zijn voorsprong op Ricciardo uit, wetende ook dat Bottas in zijn tweede stint nog de beschikking kreeg over de snellere supersoft banden. Aan het einde van ronde 22 was het Max Verstappen die als eerste uit de top drie zijn stop maakte en pal voor de deur bij Raikkonen kwam. Lewis Hamilton volgde een ronde later en wisselde ook naar de soft banden. Op de zachte banden wist Verstappen goed partij te geven aan de Mercedes-coureur.
Een cruciaal moment was toen het tweetal aansloot achter Bottas die nog niet gestopt was. Vanzelfsprekend ging de Mercedes-coureur aan de kant voor Hamilton, maar Verstappen zat een paar ronden klem en verloor daar enkele seconden op Hamilton. De Brit dicteerde het tempo in de race en hield Max op veilige afstand. De laatste twintig ronden gebeurde er vooraan niets meer en bleven de verschillen intact. Hamilton won de race en deed uitstekende zaken in het WK. Max Verstappen behaalde een mooie tweede plaats voor Daniel Ricciardo. Voor de tweede keer in een week mocht de Nederlander naar het podium.
Meest gelezen