Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 05:42:05
1 NOR 1:40.562
2 PIA 1:40.647
3 LEC 1:40.900
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Problemen voor Sainz: eerste MGU-K wissel een feit

Carlos Sainz moet als eerste Formule 1-coureur in het competitieve seizoen 2019 een motorcomponent wisselen. De McLaren-coureur viel uit tijdens de eerste race van het jaar, in Australië, naar wat later bleek vanwege een falende MGU-K. Dat onderdeel heeft volledig de geest gegeven, waardoor de Spanjaard in Bahrein met een compleet nieuw systeem zal rondrijden.

In eerste instantie zag het er nog veel slechter uit voor Sainz, wiens turbo, interne verbrandingsmotor en MGU-H tevens waren beschadigd door het motorfalen in Australië. McLaren heeft in samenwerking met motorpartner Renault die onderdelen echter weten te redden. Van de MGU-K zijn er in een compleet seizoen slechts twee voorhanden, voor de wedstrijdleiding overgaat tot straffen. Sainz zal in Bahrein zijn tweede MGU-K installeren en zodoende moet hij heel 2019 uitrijden met dat component, wil de voormalig teammaat van Max Verstappen straffeloos door het leven gaan. De coureurs beschikken dit seizoen evenals vorig jaar over drie turbo's, interne verbrandingsmotoren en MGU-H's. Van de MGU-K, de batterij en de elektronicacontrole mogen slechts twee complete systemen worden gebruikt. Een team mag een 'oud', gebruikt en refurbished component wél inzetten. Ze doen dit echter op eigen risico - immers, het component heeft al de nodige meters gemaakt en kans op nieuw falen is groot. Sainz is één van de vier coureurs die gebruik maakt van Renault-krachtbronnen. Naast zijn teammaat Lando Norris worden Renault-fabrieksrijders Daniel Ricciardo en Nico Hulkenberg logischerwijs eveneens voortgestuwd door de Franse motoren.

x
GP België Verstappen trekt eenvoudige Red Bull-conclusie na kwalificatie in België