Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Carlos Sainz

Problemen voor Sainz: eerste MGU-K wissel een feit

Carlos Sainz moet als eerste Formule 1-coureur in het competitieve seizoen 2019 een motorcomponent wisselen. De McLaren-coureur viel uit tijdens de eerste race van het jaar, in Australië, naar wat later bleek vanwege een falende MGU-K. Dat onderdeel heeft volledig de geest gegeven, waardoor de Spanjaard in Bahrein met een compleet nieuw systeem zal rondrijden.

In eerste instantie zag het er nog veel slechter uit voor Sainz, wiens turbo, interne verbrandingsmotor en MGU-H tevens waren beschadigd door het motorfalen in Australië. McLaren heeft in samenwerking met motorpartner Renault die onderdelen echter weten te redden.

Van de MGU-K zijn er in een compleet seizoen slechts twee voorhanden, voor de wedstrijdleiding overgaat tot straffen. Sainz zal in Bahrein zijn tweede MGU-K installeren en zodoende moet hij heel 2019 uitrijden met dat component, wil de voormalig teammaat van Max Verstappen straffeloos door het leven gaan.

De coureurs beschikken dit seizoen evenals vorig jaar over drie turbo's, interne verbrandingsmotoren en MGU-H's. Van de MGU-K, de batterij en de elektronicacontrole mogen slechts twee complete systemen worden gebruikt. Een team mag een 'oud', gebruikt en refurbished component wél inzetten. Ze doen dit echter op eigen risico - immers, het component heeft al de nodige meters gemaakt en kans op nieuw falen is groot.

Sainz is één van de vier coureurs die gebruik maakt van Renault-krachtbronnen. Naast zijn teammaat Lando Norris worden Renault-fabrieksrijders Daniel Ricciardo en Nico Hulkenberg logischerwijs eveneens voortgestuwd door de Franse motoren.

RN365 Nieuwsdossier GP Bahrein 2019

Het belangrijkste nieuws over de Grand Prix van Bahrein vind je hier. Scroll of swipe door de artikelen en lees ze met een druk op de knop.