Na twee Grands Prix staat de teller voor Racing Point, de renstal die voortvloeide uit de restanten van Force India, nog op slechts drie WK-puntjes. Concurrenten als McLaren, Alfa Romeo en Haas hebben al meer punten gescoord. Werk aan de winkel dus voor Racing Point, dat de testdagen in Bahrein allerminst onbenut liet. "Tijdens de afgelopen testdagen hebben we hard gewerkt om een lange lijst af te strepen", sprak Tom McCullogh, performance engineering -directeur van de roze brigade. "Doordat het op dinsdag regende hebben we op die dag niet al teveel kunnen rijden, maar desalniettemin was er veel data vanuit de ochtendsessie. De oplettende kijker zag dat we veel in de weer zijn geweest met zogenaamde aerorekken." "Op woensdag hebben we nog meer aerotests uitgevoerd met Lance Stroll, waarop we resultaattechnisch aan de slag zijn gegaan. De baanomstandigheden waren op woensdag een stuk beter dan dat ze op dinsdag waren. We hebben alles uit de middagsessie gehaald wat erin zat, Sergio Perez reed op liefst vier verschillende compounds. De timing van deze in-season test was voor wat ons betreft zeer bruikbaar, want nu snappen we onze nieuwe onderdelen veel beter, en dat zal van pas komen voor de GP van China." Perez reed op woensdag de tweede tijd, de Mexicaan klokte een 1.29,095, waarmee hij bijna zeven tienden rapper was dan zijn eigen kwalificatietijd. Let wel: op zaterdag gebruikte Perez een C4-compound, woensdag was hij onderweg met de zachtere C5.
Meest gelezen