Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"Lawrence Stroll veel meer bij Racing Point betrokken dan Vijay Mallya"

Lawrence Stroll mag dan voornamelijk in de Formule 1 zijn gekomen om de loopbaan van zijn zoon te ondersteunen, hij neemt zijn rol als eigenaar van Racing Point wel degelijk serieus, zo beweert teambaas Otmar Szafnauer. De Canadees is wekelijks in de fabriek te vinden om op de hoogte te blijven van de activiteiten van het team.

In de tijd dat Force India kopje onder leek te gaan en Lawrence Stroll het team redde van een bijna onvermijdelijke dood, werd daar ietwat lacherig over gedaan. Stroll Sr. zou het team enkel hebben gekocht om zijn zoon, Formule 1-coureur Lance Stroll, te huisvesten, zo luidde de redenering. Teambaas Otmar Szafnauer van Force India – dat sinds halverwege het 2018-seizoen door het leven gaat als Racing Point – is het niet eens met degenen die dergelijke beweringen de wereld in slingeren. Hij ziet de komst van Stroll sr. als een verbetering, zo vertelt hij voor de microfoon van RacingNews365 . "Lawrence Stroll is op een veel diepere wijze geïnteresseerd in het team dan de vorige teameigenaar Vijay Mallya ooit was. Hij probeert alles wat we doen beter te begrijpen, zodat hij erbij betrokken kan zijn. Vijay hield wel echt van het racen, maar als het aankwam op zijn rol binnen het team, dan bekleedde hij een kleinere positie", aldus Szafnauer. In de ogen van de Szafnauer is Stroll dan ook veel meer dan alleen een geldschieter voor Racing Point. "Mallya hield zich meer op afstand. Hij kwam nagenoeg naar iedere Grand Prix, maar was jaarlijks misschien vier à vijf dagen in de fabriek. Stroll is er misschien wel twee of drie dagen per week, voor een totaal van ongeveer tien dagen per maand. Dat is al dubbel zoveel als Mallya de fabriek in een jaar tijd bezocht", bekent de geboren Roemeen. Kan Max Verstappen volgend jaar met Red Bull een gooi doen naar de titel? Het panel van de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, bestaande uit autocoureurs Tim en Tom Coronel evenals F1-journalist Ruud Dimmers, sluit het niet uit.

Viaplay
x
Data Verstappen worstelt ook in droge omstandigheden