Er was geen vuiltje aan de lucht voor Sergio Perez, totdat de safety car het circuit van Imola op kwam. De Mexicaan reed naar binnen, terwijl enkele coureurs achter hem dat niet deden. In gesprek met RacingNews365 legt Racing Points technisch directeur Andrew Green uit wat het team van plan was. "De race verliep eigenlijk precies naar onze wens. Tot de safety car kwam, had Perez veel snelheid. Hij kon langer doorrijden op de mediumbanden, hij reed goed en de auto was erg sterk. We waren erg tevreden met hoe het ging." Daarna draaide de race van de Mexicaan ineens 180 graden. "De komst van de safety car was het slechtst denkbare scenario. Toen moesten we een moeilijke beslissing maken. We reden toen op de harde band en de auto was afgesteld op het rijden van lange runs." Daarom wilde het team geen risico nemen. "We werden erg nerveus van het feit dat we de herstart na afloop van de safety car op harde banden moesten doen en dachten dat dat tot problemen zou leiden. Het meest logische ding om te doen, was om Perez binnen te halen voor zachte banden, zodat we ons daar niet druk over hoefden te maken." Bij Racing Point dacht men dat er wel meer coureurs waren die dit zouden doen, maar dat bleek niet het geval. Zo viel Perez terug tot de zesde plaats. "We wilden onze banden gewoon niet oververhitten. Daarom waren we altijd in de problemen gekomen door de situatie." Vervolgens crashte George Russell achter de safety car, waardoor deze langer op de baan moest blijven. "Dat zorgde ervoor dat we heel weinig ronden meer hadden om in te halen." Met medewerking van Dieter Rencken Wie wordt de nieuwe teamgenoot van Verstappen? Hulkenberg is de ideale kandidaat, en zal zich compleet wegcijferen voor Max Verstappen. Dat denken althans autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen, die hieronder in de nieuwste RN365-podcast terugblikken op de race in Imola en vooruitblikken op de nieuwe teamgenoot van Verstappen.
Meest gelezen