Men moet welhaast met een vergrootglas over de nieuwe Racing Point-bolide heen gaan om verschillen te ontdekken met de Mercedes W10 van vorig jaar. Toch gaat het niet om een kopie van de Mercedes, zo legt Racing Point-technisch directeur Andrew Green uit in gesprek met onder andere Auto, Motor und Sport . "We maken sinds mei 2019 gebruik van de windtunnel van Mercedes. Alles daar is natuurlijk ingericht met het oog op Mercedes, dus het is logischer om het concept van Mercedes te volgen dan om een auto te bouwen die op bijvoorbeeld de Red Bull lijkt." De samenwerking tussen Mercedes en Racing Point is nauwer geworden en lijkt inmiddels op eenzelfde niveau te zijn als de samenwerking tussen Red Bull en AlphaTauri. "We nemen de voor- en achterwielophanging, evenals de aandrijving in zijn geheel over van de W10 van Mercedes van vorig jaar." Voor Racing Point was het een logische optie om via een samenwerking met Mercedes een nieuwe auto op de grid te brengen. Daarmee kunnen ze mogelijk een stap naar voren in middenveld maken en ondertussen de aandacht volledig verleggen naar 2021, want dat is hard nodig: "We starten nu pas met de ontwikkeling van de auto voor volgend jaar", aldus Green.
Meest gelezen