Alfa Romeo gebruikt evenals Ferrari zelf en concurrent Haas krachtbronnen uit Maranello. De opvallend zwakke Ferrari-motoren hinderden de prestaties van Kimi Raikkonen en Antionio Giovinazzi op de Red Bull Ring waar vermogen cruciaal is, maar de Finse wereldkampioen van 2007 wenst in de aanloop naar de Grand Prix van Hongarije geen harde conclusies te trekken. "We hebben pas twee races gereden en tweemaal op dezelfde baan. Je wilt natuurlijk meer snelheid op het rechte stuk en meer snelheid in de bochten! Je zoekt altijd een compromis tussen topsnelheid en downforce. Hier op de Hungaroring speelt topsnelheid geen rol. We moeten het maar van circuit tot circuit bekijken. Meer pk’s betekent rijden met meer vleugel, met minder pk’s gebruik je minder vleugel. Het is dus een beetje vroeg om er iets van te zeggen", gooit Raikkonen er haast Cruijffiaanse uitspraken uit. Teamgenoot Antonio Giovinazzi wanhoopt eveneens niet voor komend weekend: "Dis is een heel ander circuit. Onze auto past beter bij het karakter van de Hungaroring." Volgens Kimi Raikkonen bood de tweede race in Spielberg al wat aanknopingspunten. "De tweede race was inderdaad beter. We hadden meer balans in de bochten. We hadden in feite in beide races met beide auto’s punten moeten scoren. We moeten maar eens zien wat we hier kunnen doen. Hopelijk eindigen we hier hoger." Alfa Romeo staat vooralsnog achtste bij de constructeurs met 2 punten, gescoord door Giovinazzi bij de seizoenstart in Spielberg. Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen