Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Raikkonen: "Volgens mij halen die nieuwe regels niet zoveel uit"

De nieuwe voorvleugel: iedereen heeft er wel een mening over. De één vindt het ding spuuglelijk, de ander is blij met de kansen die het apparaat biedt. Immers, doordat de ingewikkelde constructies aan de dijk zijn gezet, moet het makkelijker worden voor de coureurs om auto's te volgen.

Wat betreft het gedrag en de balans van de nieuwe wagens hebben enkele rijders al aangegeven dat de nieuwe voorvleugel een wezenlijk verschil maakt. Kimi Raikkonen van Alfa Romeo Racing is echter totaal niet onder de indruk geraakt, zo verklaart hij in een antwoord op een door RacingNews365 gestelde vraag.

"Er is niet veel veranderd", klinkt Raikkonen nuchter, "de reglementen zijn dan wel iets anders dan in 2018, maar ook niet echt super veel. De Formule 1-wagens zijn nog altijd snel." Raikkonen heeft overigens nog niet in de praktijk meegemaakt of voorgangers daadwerkelijk beter te volgen zijn. "Nee, ik heb in twee weken tijd, in vier testdagen, niet kort achter een andere coureur gereden. We zullen in Melbourne merken hoeveel verschil het maakt." Na vijf dienstjaren bij Ferrari, waardoor zijn teller in Italiaanse dienst op acht seizoenen kwam te staan, moest Raikkonen gedwongen vertrekken. Charles Leclerc, die vorig jaar nog voor Sauber - zo heette Alfa Romeo toen - reed, heeft zijn plaats ingenomen. Met medewerking van Joe van Burik

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal