Aan het eind van de wintertests maakte de FIA bekend een schikking te hebben getroffen met Ferrari, maar over de details daarvan deed men geen mededelingen. De schikking kwam na een onderzoek naar vermeend vals spel van Ferrari, maar gesjoemel met de benzinetoevoer in de tweede helft van 2019 kon zogezegd niet worden bewezen. In eerste instantie leidde Mercedes de klopjacht op de waarheid, maar toen Mercedes afhaakte, nam Red Bull de aanvoerdersband over. De coronacrisis verdrong het thema naar de achtergrond, maar Helmut Marko is het één en ander nog niet vergeten. "Door de coronacrisis hebben we ons helaas met andere zaken bezig moeten houden", zo vertelt hij in gesprek met F1 Insider . "Dat betekent echter niet dat we de zaak niet opnieuw oppakken zodra alles weer een beetje bij het oude is." De FIA zegt de gewenste openheid van zaken wel te willen geven, maar wijst erop dat het daarvoor de expliciete toestemming van Ferrari nodig heeft. In de onderlinge overeenkomst zou dat zwart op wit zijn vastgelegd.
Meest gelezen