Met veel genoegen keek Mercedes (en ja, ook de andere teams) naar de vloer van de Red Bull van Sergio Perez, toen deze via een hijskraan van de het circuit in Monaco werd getakeld na een crash in Q1 van de kwalificatie. Foto's werden genomen en wie weet gaan we snel wat terugzien van Red Bull bij andere teams. In Monaco zagen we al een geüpdatete versie van de Mercedes. Het hele jaar worstelt het team van Lewis Hamilton en George Russell al met de prestaties van de wagen. Het team staat inmiddels al een straatlengte achter Red Bull, het te kloppen team dit jaar. Waarom dan niet doen wat het team van Max Verstappen doet, moet men wellicht gedacht hebben bij Mercedes. De geometrie van de nieuwe wielophanging lijkt immers verdacht veel van die van Red Bull. Christian Horner vindt het eerlijk gezegd wel leuk. "Het is eigenlijk wel vleiend. Wij zijn gefocust op ons werk en wat wij doen. Als anderen ervoor kiezen om ons te kopiëren, dat is onderdeel van de Formule 1."
De nieuwe ophanging van Mercedes
De wijziging van de voorwielophanging is vergelijkbaar met die van de concurrentie (Red Bull). Kenmerkend is dat het bevestigingspunt (aan het chassis) van de voorste draagarm hoger ligt dan in het begin van het seizoen. Deze wijziging heeft tot gevolg dat het 'anti-duik' effect, dat het meest prominent is bij de Red Bull, wordt vergroot. Door deze aanpassing kunnen variaties in rijhoogte van de bodem van de auto beter worden opgevangen. Samen met de hervormde sidepods zou dit een positief effect moeten hebben op de constantheid van de downforce die door de vloer gegenereerd wordt.
Meest gelezen