Voor raceliefhebbers is Red Bull een synoniem voor het Formule 1-team van Max Verstappen, maar Red Bull is en blijft in de essentie een energiedrankjesfabrikant. Verstappen staat op de loonlijst van de Oostenrijkse onderneming en dat legt Red Bull bepaald geen windeieren. Niet alleen rijdt de Nederlander de nodige prijzen bij elkaar in de Formule 1, hij brengt ook geld in het laatje. Volgens Helmut Marko is de verkoop van het aantal blikjes in Nederland aanzienlijk gestegen sinds Verstappen in de Formule 1 actief is. "Het is nu hetzelfde als met Sebastian Vettel in het crisisjaar 2009", zo laat Marko in gesprek met Motorsport.com weten. "Toen werd met dank aan Sebastian Vettel de verkoop opgestuwd." Exacte cijfers kan Marko niet overleggen, maar hij wil wel wijzen op het feit dat het niet enkel de verdienste is van Verstappen zelf dat er méér Red Bull verkocht wordt. Hij wijst ook op de rol van Jumbo-eigenaar en trouwe Max Verstappen-sponsor, Frits van Eerd. "Red Bull had al een groot marktaandeel in Nederland, maar dat is mede dankzij een ambitieuze ondernemer, tevens sponsor van Verstappen, alleen maar groter geworden."
Meest gelezen