Red Bull Racing zal toch van een koude kermis zijn thuisgekomen na de Formule 1 Grand Prix van Nederland. Daar waar er de hoop was om mee te strijden om de overwinning, bleek dat er eigenlijk niet in te zitten. Max Verstappen pakte dan wel de leiding bij de start, maar al snel viel de pace in de RB20 weg en stoomde Lando Norris op. In rondje 18 ging de Brit voorbij aan de Nederlander en wist uiteindelijk met een kleine 23 seconden verschil te winnen.
Red Bull-teambaas Christian Horner ziet ook dat McLaren op dit moment de snellere wagen heeft. "We moeten begrijpen waar de achterstand (op McLaren, red.) in zit. Ik denk dat we dit weekend veel hebben geleerd, maar je kunt zien dat de snelheid van McLaren op dit circuit uitstekend was. We moeten dus begrijpen hoe we de prestaties van onze auto kunnen verbeteren. Maar we zullen moeten reageren. En ik heb er vertrouwen in dat we de kracht en diepgang hebben om dat te doen", zo deelt Horner tegenover Sky Sports F1 een hoopgevende boodschap voor Verstappen.
Tegenover onder meer RacingNews365 gaat de teambaas van Red Bull dieper in op de huidige situatie. "McLaren is de laatste paar races de benchmark geweest en we zijn ons er terdege van bewust dat we daarop moeten reageren. En iedereen in Milton Keynes werkt er ongelooflijk hard aan om dat aan te pakken. Het is geen rocket science. Er zijn geen wondermiddelen in deze business. Het is een kwestie van het probleem begrijpen, het probleem aanpakken en dan de oplossingen implementeren."
Horner vervolgt: "De druk ligt op ons om te reageren. We zijn het gewend om door de jaren heen mee te doen aan de gevechten om het kampioenschap. We zullen diep graven en zullen de resterende negen races vechten met alles wat we hebben."
Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Ontvang €50!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
FerryFast123
De boodschap is dus dat ze hun best gaan doen om het probleem op te lossen.... Gelukkig zeg.
Brammetje_de_B.
Als ze het probleem pas na 9 races begrijpen is dat niet heel hoopgevend.
Nealz
Ik lees weinig hoopgevends....
DeBeer
Ze zijn te druk met elkaar geweest en daar leidt de auto onder. Het verhaal dat de RB19 te weinig ontwikkelpotentie had geloof ik even min. De MCL heeft veel van deze auto en is stabiel, onbalans, snel en wordt nog steeds succesvol ontwikkeld. Maar misschien heeft MCL wel wat illegaals op de auto zitten.
Droogdrin
Dus...het is eigenlijk wel rocket science
Wing Tang
Precies. Ik ben bang dat ze de kennis van Newey toch beginnen te missen.
monic-armiento-hissink#31530
Dat is wel hel pessimistisch, Mclaren doet het ook zonder de kennis van Newey. Het design en technisch team is mede door Newey zelf samengesteld, die zal geen onkundige mensen daarin gezet hebben. Je gaat er ook aan voorbij dat de straf die ze hebben gekregen voor de budget gap overtreding nu pas zichtbaar wordt. De straf werd pas uitgedeeld aan het eind van het seizoen van 22 omdat men er zo lang overdeed om alles te onderzoeken. Die straf is pas vorig jaar oktober geëindigd. Dit werd al voorspeld maar niet RB fans bleven maar roepen dat RB er makkelijk van af zou komen en er niks van zou merken.
Broodkogel
Newey was met een boel zaken het niet eens met Wache. Iets wat doodzonde is. Het resultaat is dit. De eendrachtige saamhorigheid lijkt wat weg te zijn. En je kunt zo hard werken als je maar wilt maar als je niet meer weet wat je doet kom je in een lastig pakket terecht
WillyVer
@monic-armiento-hissink#31530 : mooi verwoord, aan jouw verhaal kan ook nog worden toe gevoegd dat Red Bull ook nog vermindering heeft van windtunnel en CFD tijd vanwege de titels. Wat ik vond op internet windtunnel tijd: Red Bull 840 uur, Mercedes 900 uur, Ferrari 960 uur en McLaren 1020 uur. Verschil van 180 uur tussen RB en McLaren en dat zijn toch wel redelijk wat uren verschil. Ik weet niet of hier ook de CFD tijd bij zit. Ik heb ook het idee dat de journalisten en analisten dit verschil op dit moment liever onder de vloer mat vegen en zich veel liever richten op b.v. onderlinge strijd binnen RB, waarschijnlijk levert het laatste meer op.
Dit bericht is aangepast op:
Patrick4500
Ze hebben dus de afgelopen 10 races niet hun best gedaan, na de eerste 4 races dachten ze dat ze er al waren. Teveel met elkaar bezig geweest in machtsstrijd wie het baasje mag zijn….
Kyle
Het is moeilijk te zeggen hoeveel invloed dit heeft op de technische mensen erachter
monic-armiento-hissink#31530
Dat lijkt me niet, daar zorgt Max wel voor. Dit is een ingewikkelde sport die niet zomaar te corrigeren is als je een verkeerde afslag genomen hebt. Door de budget gap moet je ook goed afwegen wat je wel en niet gaat testen. RB heeft de minste tijd in de windtunnel die ook nog eens de oudste is. Daarnaast heeft Perez ook al voor meer dan 4 miljoen schade gereden, geld dat je niet meer ergens anders voor kan gebruiken. Zoals destijds bij het uitdelen van de straf is gezegd zouden de gevolgen pas in 24/ 25 zichtbaar worden.
marcel-beckers#47813
Ik zie in dit bericht 0,0 hoopgevend.
Intermezzo
Wie wil er nog in die vergiftigde en verziekte werkomgeving werken waar een man wel is vrijgepleit door een juridisch onderzoek in eigen beheer want ze durfde het niet aan het onderzoek door Mevrouw Marjan Olfers en haar bureau te laten doen en dat zegt genoeg en het laten doen door een juristenkantoor van eigen hand als of een slager ook zijn eigen vlees mag keuren, wie daar bij Red Bull heeft nog de intentie zich tot het uiterste te geven en het beste van zichzelf onder z'n Directeur die zegt niemand is beter dan Red Bull en die wil gaan gaat maar alsof HORNER een keizer is nou als MAX weg gaat stelt Red Bull weinig meer voor en rijd je voor de plaatsen 7 tot 10 met voor je McLaren, Mercedes en Ferrari en als je straks niet oppas ook nog Aston Martin en dan rijd Red Bull voor de plaatsen 9 en 10 de laatste puntjes want Newey gaat Wraak op Horner en Wache nemen en die bouwt een kanon van een bolide voor Aston Martin i.s.m. HONDA en dan wil ik die brede glimlach nog wel zien op newey zijn gezicht want een ding is zeker dat hij mensen weg gaat trekken bij Red Bull waar hij enorm goed mee samen heeft gewerkt op Earodynamica etc die gaan ook lopen let op Red Bull loopt leeg zodra het nieuws er is dat Newey naar ASTON MARTIN is vertrokken en reken er op 2026 heeft Newey alles de gloednieuwe windtunnel etc hij krijgt alles om een wereldtitel bolide te bouwen i.s.m. motor leverancier HONDA.
Angelisa
Heb na twee regels opgegeven om verder te lezen. Er zullen best wel zinnige dingen in staan, maar het is onleesbaar. Interpunctie is waarschijnlijk niet meer vereist op school.
DeBeer
Ik ben dyslectisch en kon het prima volgen. Het is zelfs zo dat als de letters niet op de juiste plaats in een woord staan je brein dit oplost. Logischerwijs kan iedereen de tekst dan ook lezen. Echter een tekst met leestekens en korte zinnen leest prettiger.
Maurits Mutsaars
De enigen die verantwoordelijk zijn voor de terugval van RB zijn de ingenieurs van de McLarens.
Harry Akkerboom
Horner weet wel beter , de oplossing voor de Redbull komt dit jaar niet meer ,het is geen aan en uit knop voor een betere auto .
Maximinima
De Enige hoopgevende boodschap die RB snel moet communiceren is dat ze Horner de tent uit jagen.
John Van Den Elshout
Ja, en als Jos dit zegt, dan is het onzin Horner is de enige die onrust heeft gebracht, niemand anders! Met leegloop als gevolg! Wolff zou ontslagen moeten worden omdat de Merc niet presteert, maar Horner kan gewoon blijven zitten, beetje krom
Dit bericht is aangepast op:
monic-armiento-hissink#31530
Overdrijven is ook een vak. De leegloop valt wel mee, heb je er ook aan gedacht dat de straf die RB heeft gekregen nu zichtbaar wordt? Het verschil met Mclaren in ontwikkelingstijd in de windtunnel en CFD is 180 uur door de straf en omdat ze kampioen werden. Dat is tijd die ze hebben moeten inleveren op de ontwikkeling van deze auto. Bovendien hebben ze de oudste windtunnel van alle teams. De nieuwe is dan wel in aanbouw, maar heeft vertraging opgelopen door bureaucratische rompslomp. Mclaren heeft de code van de regels ook zonder Newey weten op te lossen. Sinds 2013 werkt Wache al bij RB en sinds 2018 is hij al technisch directeur bij RB en heeft de dagelijkse leiding. Newey heeft toen al de helft van zijn taken afgestoten om andere projecten te kunnen doen naast de F1. Newey heeft het technische team mede opgezet en de structuur bepaalt bij RB, dat is ook een voorwaarde waarin hij wil werken en de reden waarom het bij Ferrari is afgeketst. Hij wil de vrije hand hebben en zelf zijn team samen kunnenstellen en zelf beslissingen kunnen nemen zonder bemoeienissen van anderen. Jos helpt niet om de onrust te verminderen door de problemen met de pers te bespreken in plaats van dit binnenskamers te doen. Door zo openlijk daarna met Toto te praten heeft de geruchten stroom op gang gezet dat max zou vertrekken. Niet bepaald geruststellend voor het team en Max wordt opgezadeld met de pers die hem constant met dezelfde vragen blijft confronteren of hij bij BR vertrekt. Max kan dat nu.
PWP
Red Bull heeft correlatie problemen tussen de windtunnel, sim en het asfalt. Dat zit hem in mijn ogen toch ook echt in de verouderde windtunnel (de oudste van het veld). MCLaren heeft op dit moment de meest geavanceerde windtunnel van iedereen. Het lijkt mij geen toeval. Hoewel ik het gat heel bijzonder vind. Ze hebben 1 minuut gevonden tov van Bahrein.
RobW84
Is dat hoopgevend? Volgens mij roept Max al vanaf Mei dit jaar dat het een ellende is en tot op heden is er niets veranderd, de updates die gebracht zijn werkte niet en de achterstand begint op te lopen. Het enige verschil in Zandvoort met de afgelopen races was dat Perez er weer bijstond, maarja dat is logisch want met een snelle auto kan die niet overweg.
Hendrik Anckaert
Waché mag beginnen komen met goeie upgrades voor de RB, anders hoop ik dat hij met zijn furore ook de andere kant mag zien en dat hij de laan mag uitgestuurd worden voor zijn beslissing om de wagen op een volledig andere manier te laten evolueren!! Een duidelijk verkeerde beslissing die ze nu als een boemerang in hun gezicht krijgen, Waché en Horner!! Laat ze nu maar bewijzen dat zij toch wel gelijk hadden!!
Jan van Dijk
Horner begint meer en meer als Perez te klinken, de taal van mensen die het maar niet begrijpen.
jos-van-schijndel#96512
Hoe kan het van 48 seconden achterstand naar 21 seconden voorsprong er klopt iets niet Mercedes kan Verstappen niet bijhouden. Denk daar eens goed over na AUB
Dit bericht is aangepast op:
DeBeer
Ja, dat kan. RB heeft tijd terug stampij gemaakt over flexibele voorvleugels van MCL en MB. De FIA staat dit toe. RB zal hiermee moeten komen want sinds deze flexvleugels er zijn hebben MCL en MB iets minder, het lek boven.
Full_power
Het probleem is geld. Dat is namelijk altijd het probleem.
Janus Visser
Mc laren heeft de bodem van Sergio goed kunnen bestuderen in Monaco;)
billy van der heijde
Het is pas hoopgevend als Horny zijn vertrek aankondigt z'n macht spelletje heeft hier debit aan