Het team van Red Bull informeerde tijdens het GP-weekend in Brazilië bij de wedstrijdleiding naar de achtervleugel van Mercedes. Deze zou volgens het team van Max Verstappen te flexibel zijn, waardoor de auto een veel hogere topsnelheid heeft. Lewis Hamilton wist vanaf de tiende plaats eenvoudig de Braziliaanse GP op zijn naam te schrijven en zelfs Verstappen had geen schijn van kans.
Marko: "Protest laatste redmiddel"
Volgens diverse keuringen van de stewards voldeden de achtervleugels van Hamilton en Valtteri Bottas aan de reglementen. Red Bull is hier nog altijd niet van overtuigd en ook tijdens de race was de rechtelijnsnelheid van de Mercedes tot wel 15 kilometer per uur hoger dan die van de concurrentie. Een protest komt er vooralsnog niet. Helmut Marko legt bij SkySports uit waarom niet: "We hebben niet genoeg feiten, als we besluiten te protesteren is dat ons allerlaatste redmiddel."
Horner vertrouwt op onderzoek van de FIA
Teambaas Christian Horner erkent dat Red Bull grote vraagtekens plaats bij de achtervleugel van Mercedes, maar dat ze eerst meer informatie nodig hebben: "We zullen deze race geen protest indienen. Het is belangrijk om te begrijpen waar hun snelheid vandaag komt. Ze hadden hier een nieuwe motor, maar rijden wel met een Monaco niveau qua downforce. Toch wist Lewis Max te passeren met 30 kilometer snelheidsverschil." "Dat is iets dat we moeten begrijpen. Het is aan de FIA om de sport te controleren en te besturen. We vertrouwen dan ook op hun tests en onderzoek."
Meest gelezen