Voorafgaand aan de Grand Prix van Bahrein was het duidelijk voor de coureurs: in de kwalificatie mocht niemand misbruik maken van de tracklimits. In de race was het wél toegestaan om wijd te gaan in bocht vier. Er was echter een maar. Als een coureur in de race een blijvend voordeel zou halen door buiten de baan te rijden, zou dat bestraft worden, of, bij een inhaalactie, zou de coureur de gewonnen plek moeten terug geven. Christian Horner snapt waarom Max Verstappen na zijn inhaalactie in bocht vier zijn gewonnen plek moest terug geven, maar hij vindt het raar dat Lewis Hamilton ronden lang voordeel mocht halen door wijd te gaan in die bocht, zegt hij na de race tegen verzamelde media, waaronder RacingNews365 . "Het was frustrerend. We konden zien dat wanneer Mercedes begon te pushen, ze gewoon dat deel van de baan gebruikten, dus wij vroegen aan Race Control of wij dat ook mochten." "Als je in gevecht bent, dan kun je op dat deel van het circuit twee tienden voordeel pakken, dus dat deden ze ronde na ronde. De wedstrijdleider vroeg ze toen om de limieten te respecteren, anders zouden ze een zwartwitte vlag krijgen." Horner geeft toe dat Verstappen fout zat. "Het was duidelijk dat Max te wijd ging bij zijn inhaalactie. Het is duidelijk gemaakt voor de race dat als iemand een voordeel zou behalen door daar wijd te gaan, ze het terug zouden moeten geven. Dus dat deed hij meteen toen het team hem de opdracht gaf." De teambaas van Red Bull wil het liefst duidelijkheid om dit soort situaties te voorkomen. "Ik denk dat deze tracklimits altijd omstreden zullen zijn. Maar we moeten gewoon een consistente situatie hebben. Je kunt niet zeggen dat je er tijdens een race mag rijden, maar dat je er niet mag inhalen. Het moet zwart of wit zijn. Het moeten geen grijs gebied zijn."
Meest gelezen