Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"Red Bull en Honda kunnen op vier of vijf vlakken stappen zetten"

Het huwelijk tussen Red Bull Racing en Honda verloopt tot dusver precies zoals gehoopt. De RB15, de eerste Red Bull-auto met een Honda-motor in het achteronder, heeft al een podiumplaats gescoord en wat betreft de betrouwbaarheid is er geen vuiltje aan de lucht. Toch is er nog een hoop te winnen.

Dat meent Rob Marshall, de chef-ingenieur van Red Bull Racing, tenminste. De Brit doelt daarmee niet op mogelijke achterstanden, maar op de manier waarop de Honda-motor het beste tot zijn recht komt in het chassis van de Red Bull. "We zien gebieden rond de power unit waar wij ons op moeten focussen, wat betreft het totaalpakket. Het zijn niet echt grote dingen, maar vier of vijf kleinere waarvan we denken 'als we dat konden veranderen, zou het beter zijn'. Stel je weet drie van die vijf gebieden aan te pakken, dan zet je toch weer een tastbare stap voorwaarts", spreekt Marshall in een vraag-en-antwoord van olie- en smeermiddelenleverancier ExxonMobil. "Zie het als gratis ontwikkeling: het zit al in de mogelijkheden van Honda, nu ligt de bal bij ons om de wagen een klein beetje aan te passen." "Bepaalde onderdelen verplaatsen, dat soort dingen", specificeert Marshall. "Honda luistert naar onze suggesties en wij snappen wat zij bedoelen als er wordt gezegd dat iets een beetje gevaarlijk is, of dat ze het liever niet willen." Komend weekend mogen Red Bull Racing en Honda voor de derde keer samen aan de start verschijnen, dan staat de Grand Prix van China namelijk op het programma.

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"