Toen Max Verstappen vrijdagochtend namens Red Bull als eerste het Bahrain International Circuit verkende en vertrouwd raakte met zijn nieuwe bolide, ging hij in de rondte met een zeer cleane vloer. Zeker naar achteren toe bleef hij verschoond van diverse sleuven en turning vanes. Echter, naarmate de testsessies voortduurden, zagen we steeds meer luchtgeleiders verschijnen. Het begon op vrijdagmiddag met één grote turning vane midden onder de sidepods. Een dag later, toen Sergio Perez het stuur had overgenomen, verschenen er verder naar achteren nog eens twee kleine, naar buiten geplaatste turning vanes. Deze vanes hebben als doel om de lucht om de achterkant van de bolide en met name om de roterende achterwielen te geleiden en om te voorkomen dat er vanaf de zijkant lucht onder de auto wordt gezogen. Op onderstaande foto zijn alles aanpassingen goed te zien. De turning vane uiterst links op de foto verscheen op vrijdagmiddag op de RB16B, de turning vanes die worden aangeduid met de pijltjes gisteren pas.
1370653427328561153
Red Bull RB16B Floor Red Bull has added two further vanes above the floor this morning. #TechF1 #F1 #F1Testing pic.twitter.com/OwWePUiTLo — Racing Tech (@racingtech5) March 13, 2021
Meest gelezen