Max Verstappen koesterde een comfortabele voorsprong tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, totdat het fout ging bij de laatste pitstop. De Nederlander stond lang stil en moest ook wachten op de passerende Lando Norris, die optimaal van het probleem profiteerde en de aanval kon openen. Uiteindelijk draaide het uit op een touché tussen Verstappen en Norris en konden ze allebei een overwinning vergeten door een lekke band.
Maar wat ging er nou mis bij de tweede pitstop? Christian Horner legt het uit. "We kwamen op hetzelfde moment binnen als McLaren, waarna een wielmoer linksachter vast zat. De monteur moest dus twee keer de wheelgun gebruiken om de band eraf te halen."
Horner geeft ook toe dat de strategie van Red Bull veranderde gedurende de race. Verstappen wisselde naar een gebruikte medium voor de laatste stint. "We begonnen aan de race met het idee om medium, hard, hard te gebruiken. We reden voor de tweede pitstop uiteindelijk langer door, omdat we sneller waren dan Norris. Dat is vrij normaal, want als je pech hebt met de safety car, verlies je track position. De snelheid van de auto was echter heel erg goed en we breiden nu alsnog onze voorsprong in de beide kampioenschappen uit."
Bekijk hieronder de laatste pitstop van Verstappen!
Bij een doelpunt van Oranje tegen Spanje, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!