Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Formule 1 Grand Prix Canada 2024

Red Bull geeft Verstappen ook in Canada nieuwe updates

Ook dit weekend in Canada nemen een hoop Formule 1-teams weer updates mee. Onder andere Red Bull en Mercedes hebben nieuwe onderdelen op de auto. Wij zetten alle updates op een rij.

XPB 1278732 Hi Res
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De Grand Prix van Emilia-Romagna in Imola was het begin van het Europese seizoen in de Formule 1. Traditioneel is de Grand Prix van Canada een onderbreking van dat Europese seizoen, maar dat stopt meerdere teams niet om updates mee te nemen naar het Circuit Gilles Villeneuve. Onder andere Red Bull, Mercedes en Williams hebben nieuwe onderdelen meegenomen naar Montréal. 

RacingNews365 zet alle updates per team op een rij. Ferrari, McLaren en Alpine ontbreken in onderstaand overzicht. Zij hebben geen updates bij zich.

Red Bull Racing & Mercedes

Het team van Max Verstappen en Sergio Perez brengt twee updates mee naar Canada. Als eerste is de achtervleugel aangepakt. Die beschikt over een nieuw geprofileerde bovenkant. Dit zou er voor moeten zorgen dat de DRS-klep lokaal meer belasting kan ervaren. Op deze manier zou de RB20 een betere stromingsstabiliteit moeten hebben in alle omstandigheden. Wellicht is het geen overbodige luxe, zeker gezien de weersvoorspellingen van dit weekend. Deze update is gericht op de performance van de auto.

Verder heeft Red Bull de koeling van de remmen aangepast. Het gat achter de voorwielen, wat zorgt voor de koeling van de remmen, is vergroot om zo de energie tijdens het remmen meer naar binnen te halen. Dit omdat in Montréal er de energie op de remmen dusdanig groot is, dat er meer koeling nodig is. Deze update is juist meer gericht op betrouwbaarheid.

Bij Mercedes zien we dit weekend ook twee updates. Een daarvan is gebaseerd op performance, de ander is een specifieke aanpassing voor het circuit in Canada. De Zilverpijlen hebben de ophanging van de voorwielen opnieuw uitgelijnd om zo het begin van de luchtstroom op de voorvleugel te verminderen. Dit moet zorgen voor een betere doorstroming naar de vloer van de Mercedes. Verder heeft ook Mercedes de koeling bij de voorste remschijven aangepast op eenzelfde manier als Red Bull.

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

			© XPBimages
	© XPBimages

Aston Martin, Williams & Visa Cash App RB

Ook bij de teams in het middenveld is het een en ander veranderd. Zo heeft Aston Martin een verandering aangebracht aan de 'beam wing'. Deze bevindt zich aan de onderkant van de achtervleugel. Het team uit Silverstone heeft deze aangepast zodat de constructie over gehele breedte van de vleugel meer belasting kan hebben.

Bij Williams zien we twee updates. Het historische team uit Grove heeft een kortere stuurstang meegenomen, waardoor de coureurs meer ratio hebben tijdens het sturen. Verder heeft Williams een nieuwe stang in de achterwielophanging, die vooral gericht is op het terugbrengen van het gewicht van de FW46. Het geeft het team van Alexander Albon en Logan Sargeant ook de mogelijkheid om de rijhoogte makkelijker aan te passen, zonder dat daarvoor een nieuwe ophanging nodig is. 

Net als bij Red Bull neemt zusterteam Visa Cash App RB twee updates mee. Het team uit Faenza heeft een nieuw profiel op de bovenkant van de achtervleugel toegepast. Dit om minder drag te ervaren op circuits met hoge snelheden, zoals het circuit in Canada. Verder heeft het team van Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda een specifiek voor Canada ontworpen aanpassing op de voorvleugel. De golvende onderdelen in het middelste en bovenste stuk van de vleugel zijn kleiner gemaakt waardoor er meer balans moet zijn op dit circuit.

Stake F1 & Haas

Bij Stake F1 ook twee updates. Deze zijn wel beide circuit-specifiek en dus puur gericht op de Grand Prix van Canada. Het Zwitserse team heeft de achtervleugel en de 'beam wing' aangepast om meer aerodynamische flow te hebben. Dit is gedaan door ze van een ander profiel te voorzien, waardoor de luchtstroom makkelijker over beide vleugels heen moet gaan.

Bij Haas slechts één update. Het Amerikaanse team heeft op de voorvleugel een minder gebogen bovenkant, waardoor ze minder balans verliezen en de voorvleugel efficiënter maken gezien de hoge snelheden in Canada. 

Voorspel en win

Voorspelgame visual 2024

Wie wint de Grand Prix van Canada 2024?

Speel mee en maak kans op een prachtige drivers cap van Max Verstappen!

Speel mee

Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op twee tickets!

ABONNEER & WIN

Praat mee!

Viaplay
x
24 uur Le Mans Indrukwekkende De Vries teleurgesteld ondanks P2: "Dit doet pijn"