Er zijn enkele problemen waarmee Red Bull dit jaar kampt. De betrouwbaarheid van haar bolide, aangezien Max Verstappen en Sergio Perez samen in totaal al vier keer uitvielen, maar ook het gewicht van de RB18. Deze lag aan het begin van het jaar veel te hoog en nog steeds kunnen er wat kilo's vanaf. Kijkend naar de betrouwbaarheid, was het afgelopen weekend na lange tijd weer raak. Red Bull is op weg naar de Britse Grand Prix druk bezig om de oorzaak te vinden van Perez' uitvalbeurt. "De versnellingsbak van Sergio Perez hield er mee op, zo heeft het er alle schijn van", vertelt Horner in gesprek met RacingNews365 . "De motor van Checo ziet er prima uit, maar totdat we het in detail hebben onderzocht is het lastig om met zekerheid te zeggen wat de exacte oorzaak was." Horner benadrukt dat het een hoofdpijndossiertje is. "De betrouwbaarheid is altijd een zorg, dus we moeten begrijpen wat er aan de hand was met de Red Bull van Checo. Daar moeten we van leren en vervolgens gepaste maatregelen nemen. Het is altijd een zorg als een van je bolides er zonder duidelijke reden mee ophoudt. De rest van de race voel je je dan niet comfortabel over het lot van de andere auto."
Geen grote updates voor Verstappen
Maar de auto van Verstappen overleefde het en zo won hij de GP van Canada. Daardoor heeft hij momenteel een gezonde voorsprong in het kampioenschap opgebouwd. Gevraagd aan teambaas Horner of er nog grote updates aan komen voor Verstappen en teamgenoot Sergio Perez, waardoor er bijvoorbeeld in een klap wat kilo's van de wagen af kunnen gaan, zegt hij van niet. Vandaag de dag is het namelijk aanzienlijk lastiger om met een groot pakket aan updates te komen, legt Horner uit. "Er komen geen grote dingen aan. Het zijn bescheiden evoluties van de huidige auto. Door het budgetplafond moeten we het rustig aan doen", verklaart de 49-jarige teambaas. "Nieuwe onderdelen worden nu geïntroduceerd als de oude onderdelen aan het einde van hun levensduur zijn. Het is dus een hele andere vorm qua ontwikkelen in vergelijking met het geen we de afgelopen jaren hebben gezien in de Formule 1", zo sluit hij af.
Meest gelezen