De Grand Prix van Turkije liep voor Max Verstappen nogal in de soep, nadat hij achter Sergio Perez de fout inging. Hij moest na een dubbele spin meteen naar de pitstraat voor verse banden, maar tot overmaat van ramp maakte Red Bull daar ook een fout. Verstappen reed namelijk met een nieuwe voorvleugel, waarvan de schroefdraad de andere kant op ging vergeleken met de vorige voorvleugels. Dat waren ze bij Red Bull even vergeten, waardoor de Nederlander de rest van de Turkse Grand Prix rondreed met een vleugel waarvan de beide kanten zeven graden anders waren afgesteld. In gesprek met onder meer RacingNews365 legt Verstappen uit hoe het zo ver kon komen. "Het was een miscommunicatie", zo blikt hij terug. "Tot en met de race werd door iemand anders gezegd wat we moesten doen omdat die draad (van de vleugel) andersom draaide ten opzichte van de vorige voorvleugels. Dit was namelijk een nieuwe vleugel", legt Max uit. "Daar is tijdens de race wat fout gegaan met het uitleggen." Maar in de toekomst zal een soortgelijke fout niet meer voorkomen. Sterker nog, die kans is er niet eens. Red Bull heeft namelijk maatregelen genomen en ervoor gezorgd dat de schroefdraad bij de nieuwe voorvleugel dezelfde kant op draait als bij alle andere vleugels het geval is. "Dat zal niet opnieuw meer gebeuren, omdat de vleugels nu allemaal weer hetzelfde werken, met de draairichting dezelfde kant op. Maar we hadden een nieuwe voorvleugel en die vond ik beter tijdens dat weekend en die wilde ik daarom ook gebruiken. Alleen die draaide de andere kant op en daarom is er wat scheef gelopen", aldus Verstappen. Met medewerking van Dieter Rencken . De razendsnelle Verstappen had het geluk niet aan zijn zijde in Turkije, maar kan hij in Bahrein wel Mercedes verslaan? Alles over de GP van Bahrein in de nieuwste editie van de Formule 1-podcast van RacingNews365, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen