vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Christian Horner

Red Bull grijpt voor GP Rusland mogelijk terug naar oude Renault-motor

Red Bull overweegt om voor de Grand Prix van Rusland terug te grijpen naar de B-spec-motor van Renault. De C-spec levert meer pk's, maar zorgde ook voor de nodige betrouwbaarheidsproblemen in Singapore.

Het aanspreken van de C-spec van Renault was voor Red Bull een ingecalculeerd risico. Renault kon zelf de betrouwbaarheid niet garanderen, maar toch ging Red Bull voor de extra pk's. In Singapore bleek de krachtbron inderdaad niet heel stabiel, gezien de vele problemen waar Max Verstappen omheen diende te rijden.

Om herhaling te voorkomen overweegt Red Bull voor de Grand Prix van Rusland terug te grijpen naar de B-spec van Renault, zo verklapt teambaas Christian Horner in gesprek met Autosport.com: "Het ligt voor de hand dat we in Sotsji de B-spec-motor van Renault weer zullen inzetten. Dat is in ieder geval iets wat we in de aanloop naar de Grand Prix zullen overwegen. In de tussentijd hopen we de problemen met de C-spec op te lossen voor de volgende keer dat we die motor weer inzetten."

Horner doet een gooi naar het hoe en waarom van de problemen in Singapore: "Ik denk dat de motor moeite had met het genereren van koppel in dergelijk luchtvochtige omstandigheden. Dat zou er voor hebben gezorgd dat de versnellingsbak niet goed werkte, waardoor de auto af en toe in neutraal sloeg."

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer