Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
05 d 06:15:34
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

'Red Bull heeft goede auto in 2018, motor blijft vraagteken'

Topontwerper Adrian Newey is ervan overtuigd dat Red Bull met de RB14 een goede auto heeft. Vraagteken blijft echter de Renault-motor. De afgelopen jaren was deze niet krachtig en betrouwbaar genoeg om mee te strijden voor de titel.

In gesprek met Sky Sports blikt Newey vooruit op het nieuwe seizoen. De verwachtingen zijn hooggespannen, maar realistischer dan een jaar eerder. Destijds was de renstal van Max Verstappen overtuigd van successen, maar kende het een povere seizoensstart. " We doen alles wat in onze mogelijkheden ligt, maar hebben niet alles in eigen hand." " Red Bull heeft een goede auto voor 2018 en Renault heeft goede stappen gezet om het gat te dichten. De vraag is of ze het gat voldoende kunnen dichten zodat we met Ferrari en Mercedes kunnen strijden voor de titel."

Red Bull merkt duidelijk dat Renault bij het ontwerp van de motor alleen rekening houdt met hun eigen fabrieksteam. Een nadeel dat concurrenten Ferrari en Mercedes niet hebben. " We hebben wat kleine moeilijkheden bij het positioneren van onze motor. Uiteindelijk bepaalt Renault F1 hoe de motor vormgegeven wordt en niet wij", aldus Newey. Daarbij gaat het onder andere over de positionering van de benodigde koeling voor de hybride systemen.

x
Revanche Verstappen aast op Suzuka-achtige revanche: "Laatste push"