Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"Red Bull heeft konijn uit hoed nodig om Mercedes te verslaan"

Aan het harde werken van Red Bull zal het niet liggen, maar op innovatief vlak is er bij het Oostenrijkse team nog wat te verbeteren, denkt F1-journalist Ruud Dimmers. Waar men vroeger nog weleens met een geniale vondst op de proppen kwam, is dat tegenwoordig minder het geval. Terwijl Mercedes daar wel mee verslagen kan worden, denkt Dimmers.

Net als in voorgaande jaren is Mercedes dit seizoen het te kloppen team in de Formule 1. Red Bull is momenteel het tweede team in de Formule 1, met Max Verstappen op de derde plek in het kampioenschap, maar slaagt er nog niet in om Mercedes te achterhalen. In het verleden heeft Red Bull echter bewezen terug te kunnen vechten in een kampioenschap. Zo werd in de gloriejaren met Sebastian Vettel de basis voor het kampioenschap juist in de tweede seizoenshelft gelegd. Formule 1-journalist Ruud Dimmers weet dan ook wel wat Red Bull te doen staat, zo zegt hij in de RacingNews365 F1-podcast. "Ze moeten gewoon hard werken, hard werken en nog eens hard werken", zegt hij. "Mercedes is ooit een keer bij te halen, maar je ziet dat het team zo ver voor ligt. Die hebben nog een hele Duitse bunker vol liggen met nieuwe technologie. En als je denkt dat je erbij zit aan het begin van volgend seizoen, komen zij weer met een compleet nieuwe, geüpgradede wagen aan de start. Dat is gewoon het allermoeilijkste." Daarom moet niet alleen Red Bull aan de bak. Voor motorleverancier Honda geldt precies hetzelfde en het mes snijdt dus aan twee kanten, aldus Dimmers. "Honda moet een stap zetten, want zij verliezen nog drie à vijf tienden per ronde. Maar ook Red Bull heeft een minder goed chassis dan Mercedes, zo is het gewoon. Nu mis je op allebei de vlakken net iets. Als Honda en Red Bull allebei drie tienden missen, sta je meer dan een halve seconde achter." Dimmers ziet dat er nog steeds hard gewerkt wordt bij de Oostenrijkers. Die andere troef van vroeger, namelijk de innovaties die het technische team van Red Bull bedacht, is niet meer wat hij geweest is, aldus de journalist. "Hetgeen waar ik echt nog op zoek naar ben bij Red Bull is een keer wat nieuws in het design. Ze volgen nu echt meer de lijn van Mercedes, de neus is daar nu een voorbeeld van. Je zou juist willen dat een ander team meer de lijn van Red Bull zou volgen. Zoals men een aantal jaar geleden de hoge achterkant had. Ga op zoek naar een konijn dat Adrian Newey en zijn team uit de hoge hoed kunnen toveren." Ook autocoureur Tom Coronel is het daarmee eens. "Ik zie toch wel kansen. Ik zie wel dat ze steeds dichterbij komen ten opzichte van het begin van het seizoen. Dat is ook de stijl van Red Bull. Opgeven is geen optie, ze gaan altijd door. Maar je ziet inderdaad dat de auto een heel stuk minder is dan die van Mercedes. Kijk maar naar Verstappen zijn teamgenoot (Alexander Albon, red.). Die had er anders ook wel gewoon bij gestaan." Alles over de onverwachte tweede plek van Max Verstappen in Rusland, de bijzondere straf voor Lewis Hamilton en de 'winnende' Bottas bespreken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen in de nieuwste aflevering van de RacingNews365 F1-podcast, die hieronder is te beluisteren.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal