Tom Coronel trapt af: "Ja, want vanwege het sprintformat kun je de auto minder goed doorontwikkelen gedurende het weekend." De autocoureur vervolgt: "Op het moment dat je uit de simulator komt met een achterstand, heb je een probleem. Je moet direct spot-on zijn met de setup, want je mist tijdens een sprintweekend veel tijd." "Red Bull maakte vorig jaar een serieuze fout qua race pace." Met deze laatste uitspraak doelt Coronel op Verstappens hoofdrace in 2022, toen de Nederlander last had van flinke bandenslijtage en Charles Leclerc er met de overwinning vandoor ging.
Dimmers vult Coronel aan: "De sprintweekenden gingen gewoon niet heel lekker bij ze [Red Bull]. Dat hebben we vorig jaar meermaals gezien. De concurrentie ziet het ook bijna als enige kans om Red Bull eens aan te pakken." Dimmers gaat verder: "Terugkijkend op Canada, vind ik dat ook wel mooi. Alle teams zeiden: "we komen dichterbij, we komen dichterbij!" en "we gaan ze pakken!" "Ik las zelfs al berichten dat Aston Martin heel sterk was in de simulator, hun data er enorm goed uitzagen en dat ze zelfs de racesnelheid van Red Bull zou kunnen evenaren. Wat ik dan direct denk is: op maandagochtend om zeven uur gaat de wekker en dan..." Waarop Coronel aanvulde: "word je wakker!" Dimmers gaat verder met zijn verhaal, waarin hij de focus legt op het feit dat de kleinste details de grootste verschillen kunnen maken, de goede kant op, maar dus ook de verkeerde kant op. "De Red Bull Ring is een baan waar heel veel kan gebeuren. De verschillen zijn erg klein en het bandenmanagement is heel belangrijk. Daarnaast is het een circuit dat (grotendeels) bestaat uit rechte stukken en een paar bochtjes." Kortom: mocht er een moment zijn dat de concurrentie een bedreiging kan vormen voor Red Bull, dan is dat komend weekend het geval volgens Coronel en Dimmers. Meer dan in Canada bijvoorbeeld.
Meest gelezen