De laatste tijd is er veel te doen om de nieuwe reglementen voor het seizoen van 2021, maar volgend jaar blijft ook zeker niet alles hetzelfde. In een poging de Formule 1 zo snel mogelijk van meer spektakel te voorzien, moet het vleugelwerk voor komend seizoen worden aangepast, zodat auto's elkaar beter kunnen inhalen. Red Bull heeft dit Grand Prix-weekend in Brazilië alvast zo'n nieuwe voorvleugel uitgeprobeerd. Het voornaamste verschil vinden we aan de uiteinden van de voorvleugel. Hier zien we dat de vorm aanzienlijk is veranderd om zo de luchtstroom op een andere manier langs de RB15 te sturen.
1195442115469336577
#TechF1 Nuevo alerón delantero en el @redbullracing de Verstappen durante la #FP2 . Flaps modificados para aumentar el efecto outwash. #F1 #BrazilGP #TechF12019 #F1Tech pic.twitter.com/Ec35seZeuC — LuisFeF1 (@LuisFeF1) November 15, 2019
Werpen we een blik op een detailfoto, dan is te zien dat de voorvleugel nog altijd bestaat uit vier elementen. Bij de nieuwe iteratie liggen de elementen echter flink platter dan bij de vleugel die Red Bull dit seizoen gebruikt, bij die vleugel zijn de elementen juist verder voorover gekanteld. Daarnaast is het onderste element praktisch verdwenen in de basis van de nieuwe voorvleugel. Het nieuwe vleugelwerk moet de 'outwash' van de luchtstroom veranderen, zodat auto's elkaar beter kunnen volgen door de bochten. Het resultaat hiervan is meer en betere close racing .
Optimaal voorbereid beginnen aan de Grand Prix van Brazilië? Luister dan naar de nieuwste RacingNews365-podcast, waarin Jeroen van Inkel samen met Tim Coronel en Tom Coronel vooruitblikken op de GP in Sao Paulo.
Meest gelezen