Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
Start GP Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Honda

Red Bull looft ambitieus Honda: "Gaan met hoge verwachtingen het seizoen in"

Het begin van het Formule 1-seizoen viel in maart compleet in duigen. Al snel gingen de fabrieken van de teams op slot, maar in de korte tijd dat er toch kon worden ontwikkeld, heeft Red Bull, maar ook motorleverancier Honda, allesbehalve stil gezeten. Teambaas Christian Horner vertelt.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Content Pool

Al snel nadat het begin van het Formule 1-seizoen werd afgelast, werd ook bekend dat de Formule 1-fabrieken hun deuren verplicht moesten sluiten. In eerste instantie voor 35 dagen, maar nadat de ernst van de situatie duidelijk werd, werd de periode verlengd naar 63 dagen.

Begin juni gingen de deuren van de Formule 1-fabriek van Red Bull in het Britse Milton Keynes weer open. In een mum van tijd moest de productie weer worden opgestart en moesten de updates voor de RB16 van Max Verstappen en Alexander Albon in hoog tempo van de band rollen.

En zo geschiedde. Al in Oostenrijk zal er een aanzienlijk updatepakket op de Red Bull RB16 worden geïntroduceerd, iets waar teambaas Christian Horner trots op is. "Eigenlijk zouden er in zowel Zandvoort als Barcelona en Montreal updates worden geïntroduceerd. Al die updates die al in de pijpleiding zaten en alles wat we tijdens de lockdown nog hebben ontdekt, hebben we nu geïmplementeerd."

"Het was op alle vlakken een race tegen de klok om de updates klaar te krijgen toen de fabriek pas aan het begin van juni heropende. Het was een enorme lading aan werk. Ook introduceren we een motorupdate, in principe een gehele, nieuwe, tweede motor, die dus eigenlijk onze eerste is, omdat we nu pas voor het eerst gaan racen."

Ook Honda heeft dus niet stilgezeten de afgelopen maanden. Sterker nog, ze vonden een maas in de wet, waardoor ze in essentie langer aan de auto konden werken dan de andere motorleveranciers. Zonder daar verder over uit te wijden vertelt Horner dat de relatie met de Japanners steeds beter en beter wordt.

"Nu we het tweede jaar van onze samenwerking met Honda ingaan, voelt het alsof ze veel beter geïntegreerd zijn in ons team. We hebben samen een sterk debuutseizoen gekend, met drie overwinningen. Natuurlijk willen we daar dit jaar op verder bouwen. Honda is ambitieus, heeft dezelfde ambities als wij en ze hebben enorm hard gewerkt gedurende de winter."

"Ze gaan dan ook met hoge verwachtingen het seizoen in. De Honda-motor is een belangrijk onderdeel van onze bolide en Honda is een belangrijke partner voor ons, samen komen we dichterbij ons doel om te strijden voor de wereldtitel."

Wordt dit het jaar van Verstappen, of gooit Hamilton roet in zijn eten? Deze en andere vragen worden uitgebreid besproken in de nieuwste podcast van RacingNews365 met F1-journalist Ruud Dimmers, autocoureur Tom Coronel en host Thomas van Groningen, die hieronder te beluisteren is.

6 reacties