Bij de launch leek Red Bull namelijk volledig te zijn afgestapt van de horizontale luchtinlaten die al jaren weliswaar smaller werden, maar nog altijd wel gemeengoed waren. In plaats daarvan leek men te kiezen voor een verticale luchtinlaat die direct aan het chassis (ter hoogte van de cockpit) bevestigd was, maar in Bahrein lijken we een combinatie te zien.
Want foto's tonen aan dat de horizontale inlets toch zeker niet in zijn geheel dicht zijn gewerkt. Ja, ze zijn wel wéér smaller geworden - een brief past er nog wel doorheen, een brievenbuspakketje wordt al wat lastiger. Grote verschil met vorig jaar: de naar voren geschoven onderlip is een naar voren geschoven bovenlip geworden.
Nieuwe vloer RB20
Verder zien we een veel meer geraffineerde vloer (zie hieronder), daar waar we het voorheen moesten doen met een vloer die aan weerszijden werd afgebeeld als één rechte, doorlopende lijn.
We zien halverwege de lengterichting weer tal van opstaande vinnetjes, waarschijnlijk bedoeld om 'draaikolken' van lucht te creëren die als zodanig de vloer aan weerszijden afsluiten, zodat de lucht niet onder de vloer vandaan ontsnapt, want dat zou een verlies van de efficiëntie van het ground effect betekenen.
Krijg €50 aan speeltegoed voor Unibet Live Casino bij €25 inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!