De vloeren van de huidige Formule 1-auto's waren aan het begin van het seizoen voer voor spiedende ogen. Ze moesten simpeler worden en ten opzichte van de auto's van vorig jaar sneller naar binnen lopen, waardoor de vloer kleiner zou worden. Welke oplossingen hadden de teams gevonden voor de nieuwe sitauatie? Gedurende het seizoen zijn de vloeren bij vrijwel alle teams wel op een paar fronten aangepast. Op Silverstone rijdt Red Bull met een nieuwe vloer. Aan de achterzijde zijn nieuwe deflectoren geplaatst die meer weghebben van de horizontale sleuven zoals we die in voorgaande jaren zagen, met het verschil dat deze een stuk kleiner zijn. Mercedes deed aan het begin geheimzinnig over bepaalde wervingen in de vloer ter hoogte van de ingang van de sidepods. Die zijn, in ieder geval voor de race op Silverstone, verdwenen, zoals de afbeeldingen hieronder laten zien. Ook bij de Mercedes zien we nu sleuven zoals bij de RB16B van Max Verstappen en Sergio Perez.
1415730252505042952
Novedades en el suelo del Red Bull con nuevos deflectores delante rueda trasera Revised floor for Red Bull with new deflectors ahead of rear wheel. #BritishGP pic.twitter.com/GxhPB3fh6E — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 15, 2021
1415684975760838662
También nuevo suelo para Mercedes sin forma ondulada yahora con 2 labios. Also new floor for Mercedes with no rippled edge and now with 2 deflectors. pic.twitter.com/EfT3WGo0ca — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 15, 2021
Meest gelezen