Sinds eind 2021, het jaar waarin Max Verstappen voor Red Bull zijn eerste wereldtitel veroverde, ging het hard met een aantal nieuwe sponsoren. Zo werd Oracle naamsponsor van het Formule 1-team, een deal die in totaal naar verluidt 500 miljoen dollar waard is. Ook andere sponsoren meldden zich en de sponsorportefeuille is op het moment van schrijven nog nooit zo groot geweest. En dat betekent dat er langzaam maar zeker een sponsorstop aan zit te komen, zo legt Nick Stocker uit. De commerciële directeur van Red Bull legt bij Sports Business Journal uit dat er nog een aantal plekken over zijn bij het team. "We zijn een business en ons werk is om de auto zo snel mogelijk te maken, maar dat kost natuurlijk geld." "Het is een kwestie van vraag en aanbod. We zitten nu op een punt dat we erg veel partners hebben en we willen er voor zorgen dat we al onze partners service kunnen aanbieden op een hoog niveau. Er komt dus een moment dat we moeten zeggen: 'de winkel gaat dicht en we hebben genoeg partners', maar gelukkig zijn er nog een paar plaatsen over." In de afgelopen drie jaar heeft Red Bull 23 nieuwe partners/sponsoren gevonden, waarvan maar liefst 19 uit de Verenigde Staten, zo meldt SBJ . In de Red Bull-partnerships wordt ook gebruik gemaakt van 'licensing deals', zodat de fans meer producten en merchandise-opties hebben via co-branding. Stocker vervolgt: "We geven onze fans hiermee meer kans om onderdeel te zijn van Oracle Red Bull Racing, of dat nou is door een sleutelring te kopen iof door memorabilia die duizenden euro's kosten. De opties krijgen ze, ongeacht wat ze verdienen."
Meest gelezen