"De nieuwe regels voor 2019 zijn vooral op initiatief van Mercedes doorgevoerd. Het was voor iedereen duidelijk hoe lastig het was voor hen om iemand in te halen als ze achter een andere auto zaten", zo laat Red Bull-kopstuk Helmut Marko optekenen in gesprek met Autosport .
De nieuwe regels, die Red Bull volgens Marko een een goede vijftien miljoen euro hebben gekost, hebben de ontwikkeling van de aerodynamica van de RB15 echter niet in de weg gestaan. "De downforce-niveau's zijn nu alweer op het niveau van midden '18, terwijl we wel vijftien miljoen euro lichter zijn. Tegen de tijd dat we in Melbourne arriveren zijn we bovendien weer een stap verder." Dat gegeven maakt dat Red Bull het niet eens is met de manier waarop de besluiten omtrent de regels worden genomen, regels die nu door technici worden opgesteld en gewijzigd: "Zodra zij zich ermee gaan bemoeien wordt alles veel te duur en gecompliceerd." "Het is echter wel een goede aanleiding om eens om de tafel te gaan zitten met Ferrari en Mercedes. We zijn het erover eens dat de regels niet gemaakt moeten worden door technici."
Meest gelezen