Nadat de gloednieuwe regels voor het 2021-seizoen en verder in aanloop naar de Grand Prix van de Verenigde Staten bekend zijn gemaakt, resteert nog de vraag welke teams en motorleveranciers er in 2021 aan het start van het seizoen op de grid zullen staan. De reacties vanuit de Formule 1-paddock op de nieuwe regels waren overwegend positief, maar toch hebben nog niet alle partijen bekend gemaakt of ze ook in 2021 nog actief zullen zijn in de sport. Ook de toekomst van Honda, motorleverancier van Red Bull en Toro Rosso, is momenteel nog ongewis. "Het is als Formule 1-team redelijk handig om een motorleverancier tot je beschikking te hebben", zo begint Red Bull-adviseur Helmut Marko zijn verhaal al grappend tegenover Motorsport-Magazin . "Honda heeft vooralsnog in ieder geval nog geen beslissing gemaakt over haar Formule 1-avontuur na 2020. Daar hangt onze toekomst grotendeels vanaf", zo geeft hij toe. "De knoop zal waarschijnlijk rond de Grand Prix van Abu Dhabi worden doorgehakt. De nieuwe regels zijn nu bekend, waardoor alle berekeningen over de kosten vanaf 2021 kunnen worden gemaakt. De nieuwe regels zorgen voor de motorleveranciers bovendien voor enkele restricties." "Zo mogen de motoren minder uren op de testbank maken en verandert de constructie omtrent het prijzengeld. Het geld wat we qua bonussen bij Red Bull verliezen door de nieuwe regels, daar zien we bij Toro Rosso gelukkig weer een deel van terug. Al met al is het totaalpakket van nieuwe regels positief", aldus de Oostenrijkse adviseur.
Meest gelezen