De opmars van Red Bull bleef niet onopgemerkt in 2018. Het team kende een aardige start van het seizoen, maar zakte in de Europese wedstrijden weg. Reden daarvoor was een verkeerde keuze bij het ontwerp van de diffuser en gebrek aan motorvermogen.
Na de zomerstop keerde het team terug aan het front en was het zeker in de races vaak in staat om te vechten voor de ereplaatsen. Teambaas Christian Horner put daar vertrouwen uit voor 2019. "Ik denk dat we erg goede progressie hebben geboekt bij het ontwikkelen van onze auto. Sinds de zomerstop waren we erg sterk op alle circuits. We scoorden veel podiumplaatsen en ik ben ervan overtuigd dat we echt stappen hebben gezet met onze auto tijdens de tweede seizoenshelft." "De basis van onze auto was goed, maar we verloren tijd toen de concurrentie een betere motorupgrade beschikbaar had bij de GP van Canada, maar wisten onszelf weer te mengen in het gevecht." Volgend seizoen begint Red Bull aan een nieuw avontuur door over te stappen naar Honda-motoren. Communicatie is daarbij erg belangrijk, mede door de verschillen in cultuur en locatie. "In de sport is communicatie een erg belangrijk onderdeel. Honda is natuurlijk gevestigd in Japan, maar hun basis in Engeland ligt om de hoek", legt Horner uit die erg tevreden is over de samenwerking. "We hebben volop constructieve gesprekken in de verschillende groepen die we hebben en het ziet er erg goed uit. Ik denk dat we een gezond werkklimaat hebben gecreëerd, om samen met Red Bull technnology, Toro Rosso en Honda een frisse start te maken in 2019.
Meest gelezen