vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Christian Horner

Red Bull optimistisch voor 2019 na sterke inhaalrace in 2018

De F1-renstal van Red Bull was in de laatste races van 2018 verrassend sterk. Vanaf de zomerstop wist Max Verstappen in nagenoeg iedere race een podiumplaats in de wacht te slepen, iets wat vertrouwen schept voor het nieuwe seizoen.

De opmars van Red Bull bleef niet onopgemerkt in 2018. Het team kende een aardige start van het seizoen, maar zakte in de Europese wedstrijden weg. Reden daarvoor was een verkeerde keuze bij het ontwerp van de diffuser en gebrek aan motorvermogen.

Na de zomerstop keerde het team terug aan het front en was het zeker in de races vaak in staat om te vechten voor de ereplaatsen. Teambaas Christian Horner put daar vertrouwen uit voor 2019.

"Ik denk dat we erg goede progressie hebben geboekt bij het ontwikkelen van onze auto. Sinds de zomerstop waren we erg sterk op alle circuits. We scoorden veel podiumplaatsen en ik ben ervan overtuigd dat we echt stappen hebben gezet met onze auto tijdens de tweede seizoenshelft."

"De basis van onze auto was goed, maar we verloren tijd toen de concurrentie een betere motorupgrade beschikbaar had bij de GP van Canada, maar wisten onszelf weer te mengen in het gevecht."

Volgend seizoen begint Red Bull aan een nieuw avontuur door over te stappen naar Honda-motoren. Communicatie is daarbij erg belangrijk, mede door de verschillen in cultuur en locatie.

"In de sport is communicatie een erg belangrijk onderdeel. Honda is natuurlijk gevestigd in Japan, maar hun basis in Engeland ligt om de hoek", legt Horner uit die erg tevreden is over de samenwerking.

"We hebben volop constructieve gesprekken in de verschillende groepen die we hebben en het ziet er erg goed uit. Ik denk dat we een gezond werkklimaat hebben gecreëerd, om samen met Red Bull technnology, Toro Rosso en Honda een frisse start te maken in 2019.