Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Red Bull reed in 'safe mode' met Renault-motor

Max Verstappen en Daniel Ricciardo konden in Brazilië niet meekomen met Ferrari en Mercedes. De belangrijkste reden daarvoor was een gebrek aan vermogen.

Teambaas Christian Horner heeft een duidelijke verklaring voor de mindere prestaties van Red Bull in Brazilië. " We reden met een erg voorzichtige motorsetting, omdat onze betrouwbaarheid een issue is," liet Horner aan Sky Sports weten. " Ik denk dat de lay-out van dit circuit met het lange rechte stuk nadeliger voor ons was dan Mexico. We konden nauwelijks tijd goedmaken in de middelste sector." Door de motorproblemen van Renault moesten Verstappen en Ricciardo hun motor terugschroeven. Dit scheelde enkele tienden per ronde, wat ook het gat was met Ferrari en Mercedes. " Max moest dit proberen te compenseren om Kimi en Valtteri bij te houden. Dat ging uiteindelijk ten koste van de banden. Je zie dan in een vicieuze cirkel. Je pusht om de mannen bij te houden, maar je banden gaan er eerder aan."

Het weekend in Brazilië stond in het teken van de spanning tussen Renault, Red Bull en Toro Rosso. Horner is nog altijd optimistisch dat de Franse motorleverancier in 2018 het lek te boven heeft. " We horen van Renault dat ze goede progressie boeken."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi