En toen we Max Verstappen voor het eerst op de baan zagen, zagen we vooral een Verstappen die vocht met de auto. De auto liet zich niet lekker insturen en bij het uitaccelereren van de bochten was de onbalans duidelijk zichtbaar. Op harde banden bivakkeerde Verstappen qua tijden dan ook enige tijd achterin het middenveld.
Toen hij in het tweede uur die compound verwisselde voor medium banden, zag de RB20 er al veel stabieler uit en hij reed terloops dan ook de snelste tijd, vóór Fernando Alonso (C3) en Charles Leclerc. De banden waarop de snelste tijden worden gereden, komen vanuit de F1 niet helemaal lekker door, dus in sommige gevallen moeten we die info schuldig blijven.
Qua productiviteit deed Verstappen overigens ook mee in de bovenste regionen met een totaal van 35 ronden. Alonso (32), Yuki Tsunoda (35) en Kevin Magnussen (32) bleven daarbij keurig in zijn spoor. Echt hele grote problemen leken er voor niemand te zijn, iedereen opereert qua aantal gereden ronden in de dubbele cijfers. Oscar Piastri hangt aan de staart met 17 ronden.
Rode vlaggen bleven vooralsnog, of het nu is vanwege crashes- en of spins of technisch malheur, in zijn geheel uit.
Bekijk de tussenstand na de eerste twee testuren van 2024 hieronder.
Meest gelezen
In dit artikel
Formule 1 wintertest Bahrein 2024 RN365 Nieuwsdossier
Praat mee!