In de morgen waren er de nodige problemen met de wielophanging van de Red Bull RB16, in de middag moest Max Verstappen met nog vijf minuten op de klokken uit zijn auto stappen. Guillaume Rocquelin, Head of Race Engineering, stapt namens Red Bull snel over die problemen heen. "Het heeft ons tijd gekost en dat is jammer, maar dit is nu precies waarom we testen. Nadat we het probleem uit de ochtend hebben opgelost, reden we zonder problemen een goed aantal ronden", zo blikt hij terug op de dag waarop Alexander Albon en Max Verstappen de auto deelden. "Aan het eind van de dag werd Max een halt toegeroepen, maar we zijn er al achter dat de oorzaak daarvan niet iets is waar we ons zorgen over hoeven te maken", vervolgt Rocquelin, die aangeeft waaruit het werk bestond op het moment dat er wél gereden werd. "Eigenlijk volgden we hetzelfde programma als vorige week. We hebben een heleboel setups uitgeprobeerd en diverse wijzigingen aan de ophanging uitgeprobeerd. Max Verstappen testte bovendien de banden die we later dit jaar tijdens de Grand Prix van Nederland gaan gebruiken, Alexander zal dat waarschijnlijk morgen gaan doen. Al met al was het een erg goede dag, waarop we veel hebben kunnen rijden en waarop we veel hebben geleerd."
Meest gelezen