Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen en Gasly met verschillende achtervleugels op pad in Bakoe

Red Bull experimenteert op de zaterdag in Azerbeidzjan met verschillende achtervleugels voor Max Verstappen en Pierre Gasly. Verstappen gaat met meer downforce de baan op dan zijn teamgenoot.

Het is overigens niet voor het eerst dit jaar dat Red Bull een dergelijk experimentele werkwijze hanteert. In de voorbije races werden Max Verstappen en Pierre Gasly al vaker met verschillende voor- en achtervleugels de baan op gestuurd. Van Red Bull weten we dat ze niet lyrisch zijn over de RB15, waar Red Bull in het verleden juist kon pronken met het feit dat hun chassis' doorgaans het beste waren. In 2019 heeft de motor weliswaar een sprong voorwaarts betekent, maar blijft het chassis nog wat achter. Onderstaande afbeelding toont echter aan dat Red Bull actief op zoek is naar de optimale downforce-configuratie. Verstappen gaat met meer neerwaartse kracht de baan op dan Pierre Gasly en zal vooral in de bochtige sectoren van het circuit meer tijd moeten kunnen winnen.

1122041925043990528

Red Bull probará diferentes niveles d carga en FP3 Red Bull to test different aero settings on FP3 pic.twitter.com/OFjZhltM5k — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 27 april 2019

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"