Rondetijden deden er niet toe volgens Red Bull Racing, Ticktum moest vooral kilometers maken. Dat deed de talentvolle Brit naar hartenlust: bij het sluiten van de markt stond het aantal van 135 ronden achter diens naam. "Vandaag was mijn eerste dag in een moderne Formule 1-wagen en ik heb gelijk ontzettend veel geleerd", spreekt Ticktum naderhand. "De vele procedures waar een Formule 1-rijder door moet, vormden de grootste stap. Je hebt te maken met veel verschillende settings, er zijn een hoop knopjes op het stuur en in deze wagen kan je een push lap (één snelle ronde, red.) rijden, iets wat niet het geval is in de juniorklassen. Het was veel informatie wat in één keer op mij af kwam, maar ik heb snel kunnen wennen." "Dat er zoveel mensen in de garage stonden, was ook erg interessant", voegt de nummer twee uit het Formule 3-kampioenschap van 2018 daaraan toe. "Je krijgt een groot gevoel van verantwoordelijkheid, je draagt als het ware het complete team. We hebben bruikbare data verzameld, dat was het belangrijkste van deze testdagen. Ik heb enkele longruns afgewerkt en nu snap ik hoe de Pirelli-banden werken. Al met al ging het prima!" Tweevoudig Macau-winnaar Ticktum is tijdens het komende raceseizoen te bewonderen in Japan. Red Bull brengt de tiener onder in de Super Formula-klasse, waar hij het restant van de benodigde superlicentiepunten moet scoren om mogelijk in 2020 zijn Formule 1-debuut te maken.
Meest gelezen