Het updatedocument vanuit de FIA vertelde niet het hele verhaal op de vrijdag in Australië. De updates van de nieuwe auto's werden als gloednieuw omschreven, omdat 2024 als laatste referentie was gebruikt. Vooral Red Bull was opvallend wegens het feit dat de twaalf updates werden teruggebracht naar vijf of zes, als er rekening wordt gehouden met een kleine variatie in de krullingen van de wing endplates.
Het team uit Milton Keynes introduceerde verder een compleet nieuwe achtervleugel met drie grote wijzigingen. Dat betreft de endplates, het profiel en de beam wing. Zelfs de gewijzigde koeling op de motorkap moet als nieuw worden beschouwd, zeker gezien de asymmetrische vorm tussen de linker- en rechterkant van de motorkap. Bij de voorvleugel veranderde vrijwel niets, behalve de eerder genoemde krullingen van de endplates, de neuskegel en de overgang tussen de vleugelprofielen en de neus.
Red Bull maakte namelijk gebruik van twee typen voorvleugels, die ook al te zien waren in Bahrein. Eén versie is smaller en rustte op het hoofdprofiel van de vleugel, terwijl de andere versie platter en breder is. Het moet gezegd worden dat het werk van het team, dat door RacingNews365 werd geobserveerd in de pitstraat, er beter gepland en minder chaotisch uitzag dan op de laatste testdag in Bahrein.
Al met al lijkt Red Bull minder verward over bepaalde aerodynamische setup-keuzes dan tijdens de wintertest. Een niet te onderschatten signaal, zeker met het oog op de updates die gepland staan voor de races na Australië.
Bekijk hieronder de beide voorvleugels van Red Bull!
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in Australië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!