De angst van veel F1-teams is dat het komend seizoen nog meer gridstraffen regent dan voorheen. Daar waar de coureurs vorig seizoen nog vier motoren mochten gebruiken voor 20 races, is dat nu verlaagd naar drie motoren voor 21 races. Dit betekent dat een motor 40% langer mee moet gaan. Met name Renault en Honda hadden in 2017 grote problemen op betrouwbaarheidsvlak. Zij incasseerden de nodige gridstraffen en met de nieuwe regels liggen er in 2018 voor alle teams straffen op de loer. Red Bull-teambaas Christian Horner sprak eerder zijn afschuw uit over de regels. De teambaas van Max Verstappen vreest dat het Formule 1 kampioenschap beslist wordt door gridstraffen.
Bij de meeting van de Strategy Group bracht Red Bull wederom het punt naar voren. Het team wil dat de regels van 2017 gehandhaafd worden tijdens het nieuwe seizoen. Tobi Grüner van Auto Motor und Sport meldt nu dat het voorstel van Red Bull is afgeschoten. De coureurs krijgen drie motoren ter beschikking. Voor 2019 zouden er wel kleine veranderingen doorgevoerd worden.
Meest gelezen