Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
04 d 04:20:20
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Red Bull verbaasd dat concurrenten het 'simpele' F1-geheim niet begrijpen

Technicsch directeur Pierre Wache van Red Bull is verbaasd dat de concurrenten in de Formule 1 nog geen kopie hebben gemaakt van de uiterst sterke achterkant van de RB19.

Menig mond viel open toen de Red Bull RB19 voor het eerst haar DRS-systemen opende op de lange rechte stukken in de Formule 1. Ineens 'vloog' de auto naar een extreem hoge topsnelheid, vaak zo'n 20 kilometer per uur hoger dan de concurrenten. De oorzaak? Een kleinere beam wing (het onderdeel onder de achtervleugel), waardoor als de achtervleugel ook openklapt, er ineens bijna geen drag meer is aan de achterkant van de auto. Technisch specialist Paolo Filisetti kon voor RacingNews365 eerder al uitleggen waarom Red Bull vliegt op de rechte stukken en noemt het een prachtige innovatie van de bolide. Pierre Wache, Technisch directeur van Red Bull, begrijpt echter niet dat de volgens hem relatief makkelijke ontwikkeling nog niet is overgenomen door andere teams. "Ik vind het raar dat iedereen er nog steeds over praat, twee jaar nadat we het hebben geintroduceerd", zegt hij bij Autosport. "We hebben honderden tests gedaan voor de FIA om te kijken of het geen 'trucje' was of iets dergelijks en zelfs nu zegt men nog niet te begrijpen hoe we dit op de circuits doen. Op de circuits met veel downforce verdwijnt het voordeel dan weer wel." "Toch snapt niemand het en dat is voor ons eigenlijk een grote verrassing", aldus de Red Bull-prominent.

x
Revanche Verstappen aast op Suzuka-achtige revanche: "Laatste push"