De dagen rondom de bekendmaking van de komst van Sergio Perez bij Red Bull Racing waren een gekkenhuis. Dagenlang werd er gespeculeerd over de komst van de Mexicaan en het vervangen van Alexander Albon. Het 'nieuws' werd al tientallen keren gebracht voordat het ook echt nieuws was en Red Bull het persbericht de wereld instuurde. Ondertussen kwam er 'rook' uit de servers van het Britse team, dat al wel wat gekke taferelen gewend was rondom de presentatie van Max Verstappen bij Toro Rosso in 2015 en bij Red Bull in 2016. Christian Horner vertelt in een exclusief gesprek met RacingNews365 dat hij zeer blij is met de fanbase van Perez: "De interesse die er was rondom zijn bekendmaking was de grootste die we ooit gekend hebben in de historie van Red Bull." "Het is geweldig dat de Formule 1 zo populair is, plus we hebben natuurlijk veel meer (social media) platformen tot onze beschikking dan jaren geleden. We hebben een geweldige groei gezien van verkeer uit Latijns-Amerika, wat goed is voor de Formule 1." De populariteit van Perez legt Red Bull waarschijnlijk geen windeieren. De Mexicaan wordt namelijk gesteund door miljardair Carlos Slim, goed voor een vermogen van bijna $ 60 miljard - en daarmee een van de rijkste personen ter wereld. Horner ontkracht dat mogelijke Mexicaanse sponsoren de doorslag gaven bij de keuze voor Perez, ten opzichte van Albon. "Nee, Red Bull is daar niet afhankelijk van (van sponsoren red.), maar door de populariteit van Perez in Latijns-Amerika en Mexico in het bijzonder, zullen daar wel gesprekken over worden gevoerd in de komende maanden." Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen